گروه خودروسازی سایپا سایت مونتاژ خودرو با ظرفیت 20 دستگاه در ساعت را در کشور عراق راه اندازی می کند.

ساخت کارخانه مونتاژ خودرو در عراق با ظرفیت 20 دستگاه در ساعت

به گزارش میهن صنعت پس از مذاکراتی که میان معاونت صادرات گروه خودروسازی سایپا با حمایت مدیریت ارشد گروه با شرکت ابن البلد نماینده فروش و خدمات پس از فروش سایپا در کشور عراق از اواخر سال 1390 آغاز شد این شرکت قصد دارد سایت مونتاژ خودرو را در کنار مرکز فروش

به گزارش میهن صنعت پس از مذاکراتی که میان معاونت صادرات گروه خودروسازی سایپا با حمایت مدیریت ارشد گروه با شرکت ابن البلد نماینده فروش و خدمات پس از فروش سایپا در کشور عراق از اواخر سال 1390 آغاز شد این شرکت قصد دارد سایت مونتاژ خودرو را در کنار مرکز فروش و خدمات پس از فروش خود ایجاد کند.
 با توجه به تجربیاتی که شرکت مهندسی توسعه سایپا (سیکو) در کشور سوریه به عنوان یک عملیات برون از مرزهای ایران به دست آورده و خط تولیدی که در سنوات قبل در آن کشور احداث و راه اندازی کرده عملیات طراحی و ساخت سایت مونتاژ در عراق طبق زمانبندی آغاز شده است.
 بر اساس توافق های انجام شده دو خط مونتاژ در این سایت راه اندازی خواهد شد که در یکی از خطوط محصولات گروه خودروسازی سایپا و در خط دیگر محصولات ایران خودرو مونتاژ خواهند شد.
 ظرفیت هریک از این دو خط، 10 دستگاه در ساعت است که اگر 250 روز کار و روزانه 8 ساعت کاری در نظر گرفته شود قابلیت تولید سالانه حدود 40 هزار دستگاه خودرو را خواهد داشت.
 با افزایش شیفت کاری نیز امکان افزایش این ظرفیت تا 120 هزار دستگاه نیز فراهم خواهد بود ضمن آن که هنگام طراحی توسط مهندسان شرکت سیکو امکان افزایش 20 درصدی ظرفیت در این سایت نیز پیش بینی شده است.
خدماتی که سیکو در عراق جهت ایجاد سایت مونتاژ انجام می دهد شامل ساخت ابنیه (اعم از فونداسیون، کف سازی و ساختمان) طراحی برق و مکانیک سالن¬ها، طراحی خطوط مونتاژ، اتوماسیون، طراحی تجهیزات روتوش، طراحی تست جاده و شناسایی و انتخاب پیمانکاران و تأمین کنندگان تجهیزاتی است که در خط مونتاژ ضروری است.
 زمانبندی و کنترل پروژه و زمان بندی مالی (cash flow) نیز بر عهده شرکت سیکو بوده و در کلیه این بخش ها نیز نظارت بر عهده این شرکت خواهد بود.
برای بهره برداری بهینه از این سرمایه گذاری و شیوه های نگهداری و تعمیرات تجهیزات، دوره های آموزشی در داخل و خارج از ایران برنامه ریزی شده که در زمان بندی مناسب اجرا می شوند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=591
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه