ساخت کمربند ايمني هوشمند در ایران

کمربند ایمنی هوشمند با سنسور حساس به بدن در شیراز ساخته شد.

به گزارش ميهن صنعت به نقل از مشرق، مسعود تمدن جوان 22 ساله اهل فیروزآباد فارس این کمربند را طراحی کرده است. این کمربند متشکل از سنسور وزن ، سنسور حرارتی ، سنسور فشاری ، مدار گویا ، سیستم برنامه ریزی ، سیستم JPS و کلید مغناطیسی است و از نظر ظاهر همانند سایر کمربندهاست ولی در ساخت آن از سنسورهای حساس به بدن و سنسورهای وزنی استفاده شده است .

این کمربند تا زمانی که از روی بدن راننده و سرنشین جلو خودرو به شکل صحیح عبور نکند و بسته نشود ، خودرو روشن نخواهد شد.

سنسور های حرارتی ، فشاری و وزنی تعبیه شده زیر صندلی از بسته نشدن یا اشتباه بسته شدن کمربند جلوگیری کرده و مانع از این می شود که راننده به هر نحوی از بستن کمربند ایمنی خود داری کند .

همچنین در صورتیکه کمربند از پشت سر یا به صورت دیگری بسته شود ، خودرو روشن نخواهد شد و اگر در حین حرکت کمربند باز شود ، سامانه گویا فعال شده و هشدار می دهد و بعد از گذشت مدت زمان محدودی ، دور موتور پایین آمده و به تدریج سرعت خودرو به 40 کیلومتر می رسد.
مسعود تمدن مبتکر این کمربند گفت : اگر راننده بخواهد چیزی را که به زیر پایش افتاده بردارد به طوریکه دیدش در رانندگی از بین برود یا بخواهد کودک خود را برای تفریح بر روی پای خود بنشاند ، کمربند از طریق JPS برای پلیس راهنمایی و رانندگی گزارش تخلف راننده را ارسال می کند.

این اختراع امکان هر گونه تقلب و قانون گریزی را از بین برده و نتها با 20 هزار تومان قابل نصب بر انواع خودروهایی قدیمی و جدید و دیزلی و قابل استفاده برای کمربندهای صندلی عقب نیز است.

خلفی رئیس بنیاد نخبگان فارس به واحد مرکزی خبر گفت :‌ این اختراع اردیبهشت امسال به شماره 70604 در اداره کل ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی به ثبت رسید. کمربند ایمنی هوشمند با سنسور حساس به بدن از سوی شرکت ایران خودرو نیز دارای تأییدیه است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=958
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه