سایپا سهامداران را خوشحال کرد

در مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت ایرانی تولید اتومبیل (سایپا) سهامی عام بعد از قرائت گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی مبنی بر رعایت استانداردهای حسابداری، صورت های مالی منتهی به اسفندماه سال 1390 تصویب گردید. در این مجمع تعداد 916 نفر از سهامد

 
به گزارش  ميهن صنعت به نقل از سایپانیوز جمشید ایمانی، رئیس هیئت مدیره سایپا، ریاست این مجمع را بر عهده داشت، محمدرضایی به نمایندگی از ایدرو صاحب 37 درصد از سهام سایپا، محمودی به نمایندگی از شرکت رنا با 25 درصد از سهام سایپا در کنار رئیس مجمع قرار گرفتند.
در این گزارش میزان سود حاصل از فروش سال منتهی به اسفند 1391 به اطلاع سهامداران رسید  و محصولات جدید سال 1391 وهمچنین طرح های توسعه ای سایپا معرفی شدند. بر اساس این گزارش 98 درصد بودجه سال 1390 محقق شد و تولیدات گروه نسبت به سال مالی گذشته 5 درصد افزایش یافت. سهم گروه خودروسازی سایپا در بازار خودروهای سواری و تجاری سایپا بیش از 47 درصد و در بازار خودروهای سواری بالغ بر 50.8 درصد بوده است. به بیان دیگر سایپا در سال 1390 موفق ترین شرکت خودروساز خاورمیانه بوده است. صادرات سایپا در سال 1390 بالغ بر 165 میلیون دلار بوده است. کسب رتبه سوم فروش در بین 100 شرکت برتر ایران از دستاوردهای دیگر سایپا است. همچنین در بین خودروسازان جهان از لحاظ تولید مقام 18 را کسب کرده است. از دستاوردهای دیگر گروه کاهش نمره منفی کیفی محصولات نسبت به سال 1389 است. نمایندگی های فروش و خدمات پس از فروش سایپا در سال 1390 حدود 20 درصد افزایش یافت. کسب مقام اول رضایت مشتریان در بخش خدمات پس از فروش برای هفتمین بار و کاهش 20 درصدی قطعات برگشتی نشان از بالا رفتن کیفیت محصولات سایپا در سال 1390 داشته است. حضور فعال سایپا در 290 شهر ایران از طریق نمایندگی های فروش و خدمات پس از فروش در همین راستا بوده است.
از آن جایی که در سایپا سال 1390 سال توسعه طراحی و مهندسی نام گرفته بود،  در این سال پروژه های مهم طراحی موتور پلتفرم X100 سایپا و تیبا، اجرای کامل پروژه افزایش سطح ایمنی محصولات خانواده پراید، ایجاد قابلیت نصب ایربگ روی محصولات X100، طراحی موتور تقویت شده) (HP+ آغاز شد. همچنین پروژه های سایپا133 و سایپا151، تیبای 5در و طراحی خودروی پارس تندر از سال 1390 شروع شدند. در کلاس C همکاری با کیا در تولید خودروی سراتو در سال 1390 آغاز شد که در سال جاری به نتیجه خواهد رسید همچنین در کلاس D نیز با سیتروئن فرانسه همکاری هایی آغاز شده است. طراحی خودروی تیبای هاچ بک نیز در سایپا کلید خورده است.
در سال 1390 شرکت سایپا در بخش فروش نسبت به سال قبل 11 درصد افزایش نشان می دهد. همچنین فروش کل گروه سایپا نسبت به سال 1389 حدود 26 درصد رشد داشته است. سود عملیاتی گروه به مبلغ 11 هزار و 103 میلیارد ریال و سود عملیاتی شرکت سایپا نیز نسبت به سال 1389 به میزان 24درصد افزایش یافته است. همچنین سود خالص سایپا 5 هزار 220 میلیارد ریال بوده که نسبت به سال مالی گذشته 47 درصد رشد داشته است. 
با توجه به مقبول بودن اظهار نظر حسابرس و بازرس قانونی و عدم وجود بند تعدیل کننده سود در گزارش حسابرس، معاون مالی و اقتصادی سایپا درباره برخی از بندهای این گزارش توضیحاتی را برای سهامداران ارائه داد.
طبق صورت های مالی شرکت اصلی گروه خودروسازی سایپا، سود قابل توزیع 7 میلیون و 767 هزار و 170 میلیون ریال بوده و سود صورت هایی مالی تلفیقی 4 میلیون و 830 هزار 799 میلیون ریال است که این رقم مرجع تقسیم سود قرار میگیرد. بعد از اعلام این ارقام سهامداران حقیقی و حقوقی با سود 400 ریال به ازای هر سهم موافقت کردند. روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه رسمی و کثیر الانتشار این شرکت در خصوص اطلاع رسانی انتخاب شد. همچنین سازمان حسابرسی به عنوان بازرس قانونی مجمع سایپا باقی ماند.
جمشید ایمانی رئیس هیئت مدیره سایپا و قائم مقام مدیر عامل در این مجمع با اشاره به فعالیت ها و برنامه های سایپا پاسخگوی سؤالات بود ازجمله در مورد برنامه تولید سایپا در سال 1391 گفت با توجه به برنامه های تولید در شش ماه دوم تولید سایپا منطبق با برنامه کلی انجام خواهد شد.
پاسخ گویی پیاپی دکتر حسن امیری معاون مالی و اقتصادی سایپا به سوالات سهامداران از موارد جالب توجه مجمع بود و وی در این پاسخ ها از خود کارآزمودگی فراوانی نشان داد.
استقبال حضار از صحبت های ایمانی در توزیع سود و پرداخت سود سهامداران جزء و سپس سهامداران عمده جالب بود.
    
  

 
 
 

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=2159
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه