مجری پروژه غشا در دانشگاه صنعتی شریف :

سرمایه گذاری ایدرو در حوزه شیرین سازی آب

مجری پروژه غشا در دانشگاه صنعتی شریف گفت: سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران(ایدرو) با همكاری دانشگاه صنعتی شریف و مهندسان ایرانی، طرح تولید غشای اسمز معكوس مدول حلزونی، به‌ عنوان متداولترین روش شیرین سازی آب را تا پایان پاییز امسال به مرحله اجرا در می آور

 

 

 

به گزارش  ميهن صنعت  به نقل ایرنا از سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران(ایدرو)، ‘عباس موسوی’ افزود: با توجه به كمبود میزان بارندگی در كشور و ایجاد مشكلات متعدد در تامین آب مورد نیاز صنایع و كشاورزی، به دنبال تحقق و اجرای طرحی هستیم كه بتوان آب های شور و لب شور را برای مصارف صنعتی و كشاورزی آماده كرد و در این راستا سازمان گسترش به این نتیجه رسید كه در این خصوص سرمایه گذاری كند.

 

وی ادامه داد: دانش طراحی و ساخت این غشاها در اختیار شركت‌های خاصی در آمریكا، آلمان، فرانسه و چند كشور اروپایی قرار دارد، البته ژاپن و كره جنوبی هم موفق به ساخت این محصول شده اند، اما كیفیت كالای كره‌ای بالا نیست.

 

مجری پروژه غشاء تصریح كرد: بنا به تخمین ما حدود 120 هزار قطعه در سال وارد كشور می‌شود كه به علت تحریم‌ها، محصولات با كیفیت شركت‌های اروپایی و آمریكایی وارد نمی شود.

 

به گفته وی، از سال 1378 كار تحقیقاتی بر روی غشاء و ساخت خط تولید این غشاها صورت گرفت و نمونه‌های آزمایشگاهی این محصول برای تصفیه آب، پساب و گاز ساخته شد.

 

وی افزود: در حال حاضر با سرمایه گذاری سازمان گسترش یك واحد تولیدی كوچك ایجاد شده كه در فاز اول سالیانه پنج هزار مدول روانه بازار كند تا ضمن جلوگیری از خروج ارز، تولیدات داخلی را جایگزین محصولات گران قیمت خارجی نماید.

 

این پژوهشگر با بیان این كه طرح از سه ماه پیش آغاز شده، خاطر نشان كرد: این طرح تاكنون پیشرفت خوبی داشته و تا پایان پاییز به تولید محصول خواهیم رسید.

 

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=618
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه