نشریه MEED برای سال جاری پیش بینی کرد:

سقوط 9 پله ای شرکت ملی صنایع مس ایران

نشریه اقتصادی MEED که تحولات اقتصادی خاورمیانه را بازتاب می دهد در شماره اخیر خود گزارشی از پیش بینی رتبه بندی شرکتهای فعال خاورمیانه در سال 2012 میلادی بر اساس برآورد و پیش بینی حجم بازار و درآمد شرکتها ، منتشر ساخت.

به گزارش «ميهن صنعت» دنياي صنعت نوشت ، یکی از بزرگترین شرکت های ایرانی که در فهرست این نشریه معتبر بین المللی جا خوش کرده، شرکت ملی صنایع مس ایران است. این شرکت در سال 2011 رتبه 26 را در میان 100 شرکت برتر خاورمیانه احراز کرده بود که در گزارش این نشریه برای سال 2012 با 9 پله سقوط  به رتبه 35  تنزل یافته است. این کاهش 9 پله ای رنکینگ این بنگاه در خاورمیانه در شرایطی است که مسوولان این شرکت از بهبود وضعیت این شرکت خبرداده بودند.

شرکت ملی صنایع مس ایران از وضعیت مالی بسیار مناسبی برخوردار است و حتی به بانک صنایع نیز مشهور است.

بیشترین سهم درامد صادراتی کشور از محل صادرات محصولات این شرکت است. با این حال شاید تنها یکی از چندین دلیل ناکامی این غول معدنی ایران در سال های اخیر در رقابت با دگر رقبای بین المللی خود، به مدیریت آن بر گردد. داشتن نگاه باشگاه داری در نظر مدیران این شرکت و توجه به مسائل کم اهمیت در فضای اقتصاد کنونی ایران، آن ها را از پرداختن به اکتساب بهره وری بالا برای رقابت پذیری جهانی باز داشته است.

شرکت سنگ آهن چادر ملو نیز  با سقوط 11 پله ای از رتبه 58 در سال 2011 به رتبه 69 در سال 2012 تنزل یافته است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=916
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه