میهن صنعت :

شمارش معکوس برای تصویب نرخ کرایه های ناوگان حمل و نقل عمومی

تا زمانی که پیشنهادات ارائه شده مبنی بر افزایش نرخ کرایه ها در سیستم حمل و نقل عمومی توسط فرمانداری مورد بررسی و تصویب قرار نگیرد، هرگونه افزایشی در نرخ کرایه ها غیر قانونی بوده و به عنوان تخلف محسوب می گردد.


به گزارش میهن صنعت به نقل از خبر خودرو معاون عمرانی استاندارد تهران اعمال هرگونه افزایشی را در نرخ کرایه های سیستم حمل و نقل عمومی غیر قانونی خواند و گفت: تا زمانی که پیشنهادات ارائه شده مبنی بر افزایش نرخ کرایه ها در سیستم حمل و نقل عمومی توسط فرمانداری مورد بررسی و تصویب قرار نگیرد، هرگونه افزایشی در نرخ کرایه ها غیر قانونی بوده و به عنوان تخلف محسوب می گردد.

محمدرضا محمودی در ادامه گفتگو با خبرنگار خبر خودرو ضمن اشاره به پیشنهادات ارائه شده از سوی سازمان های اتوبوسرانی و تاکسیرانی به شورای اسلامی شهر تهران مبنی بر افزایش نرخ کرایه ها ، افزود: افزایش نرخ کرایه ها منوط به تایید و تصویب فرمانداری می باشد .

وی تصریح کرد: افزایش نرخ کرایه ها بعد از تصویب شورای شهر باید به تصویب فرمانداری نیز برسد و در صورت تأیید قابلیت اجرایی دارد.بنابراین تا زمانی که از سوی فرمانداری تصویب نشده هر گونه افزایش نرخ در این خصوص غیر قانونی است.

وی با اعلام اینکه فرمانداری مدت زمان 15 روز فرصت دارد که پیشنهادات ارائه شده را در خصوص افزایش نرخ کرایه ها مورد بررسی قرار دهد ، بر انجام بررسی های کارشناسانه جهت افزایش نرخ کرایه های وسایل حمل و نقل عمومی تاکید فراوان نمود.

محمودی در ادامه سخنان خود از ممنوعیت تردد خودروهای فرسوده در سطح شهر تهران از ابتدای تیرماه خبر داد و گفت: جلوگیری از تردد فرسوده ها جزئی از وظایف پلیس راهور ناجا می باشد .البته به منظور تحقق این مهم لازم است سازمان ها و ارگان های مختلف نظیر سازمان حفاظت از محیط زیست همکاریویژه ای را با پلیس راهور ناجا به عمل آورند.

وی به موضع گیری رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در این خصوص اشاره نمود و اذعان کرد: استانداری تهران کمال تشکر را از پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ جهت همکاری و تعامل همه جانبه ای که در راستای جلوگیری از ورود فرسوده ها به شهر تهران و ممنوعیت تردد در سطح این کلان شهر اعمال نموده است، دارد.

معاون عمرانی استاندارد تهران یادآورشد: چنانچه دارندگان وسایل نقیله نسبت به رعایت این امر بی توجه باشند، قطعاً با جرایم سنگین پلیس راهور ناجا روبرو خواهند شد.

  به گفته وی، موتورسیکلت های فرسوده از این امر مستثنی نبوده و مشمول طرح جامع کاهش آلودگی هوا می باشند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ایجاد ناوگان دوچرخه سواری و نیز ورود موتورسیکلت های برقی از دیگر اقداماتی است که به منظور کاهش آلودگی هوا در دستورکار استانداری و شهرداری تهران قرار گرفته است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=1398
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه