شماره‌گذاري وانت نيسان هم متوقف شد

دبير انجمن خودروسازان از توقف شماره‌گذاري وانت نيسان مجهز به ترمز ABS از ابتداي ارديبهشت ماه امسال علي‌رغم ابلاغيه‌ وزارت صنعت، معدن و تجارت به پليس مبني بر بلامانع بودن شماره‌گذاري اين خودرو خبر داد.

به گزارش میهن صنعت به نقل از ایسنا ,احمد نعمت‌بخش اظهار كرد: اعتبار ابلاغيه قبلي سازمان ملي استاندارد در خصوص شماره‌گذاري وانت‌ نيسان آخر فروردين ‌امسال به پايان رسيد و شماره‌گذاري اين خودرو متوقف شد.

وي با بيان اين‌كه سازمان ملي استاندارد پس از بررسي دوباره استاندارد‌هاي خودرو وانت نيسان و اصلاحاتي همچون نصب فرمان دو تكه تلسكوپي و تاخوگراف، استاندارد اين خودرو را تاييد و ابلاغيه شماره‌گذاري آن‌را صادر كرد، خاطرنشان كرد: اين تاييديه و ابلاغيه شماره‌گذاري وانت‌ نيسان در تاريخ 10 ارديبهشت ماه از سوي وزارت صنعت، معدن و تجارت به پليس ابلاغ شد؛ با اين حال با وجود اين ابلاغيه شماره‌گذاري وانت نيسان مجهز به ترمز ABS همچنان متوقف است.

او ادامه داد: اين وضعيت در حالي است كه پليس از اسفند پارسال شماره‌گذاري وانت نيسان بدون ترمز ABS را نيز متوقف كرده؛ آن هم در شرايطي كه مصوبه‌ دولت در خصوص ارائه‌ مهلت جديد به شركت زامياد براي نصب ترمز ABS در تاريخ ششم اسفند‌ ماه سال گذشته از سوي وزارت صنعت، معدن و تجارت به پليس ابلاغ شده است.

دبير انجمن خودروسازان افزود: در واقع در آن زمان هيات دولت به دنبال مشكلات موجود در زمينه‌ تامين ترمز ABS از سوي توليد‌كنندگان داخلي و خارجي، به شركت زامياد مهلت داد تا ابتداي تير ماه سال 1391 وانت نيسان را به ترمز ABS مجهز كند، اما پليس راهور برخلاف ابلاغيه‌ هيات دولت از ابتداي اسفند ماه سال گذشته از شماره‌گذاري وانت نيسان فاقد ABS خودداري كرده است.

نعمت‌بخش با بيان اين‌كه مشخص نيست پليس كه طبق قوانين جاري كشور مجري قانون محسوب مي‌شود، چگونه وارد حوزه قانون‌گذاري شده است، تصريح كرد: پليس در سال حمايت از توليد ملي برخلاف تاكيدات مكرر مقام معظم رهبري و با وجود مصوبات و ابلاغيه قانوني هيات دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت، شماره‌گذاري خودروهاي داخلي را بدون دليل متوقف كرده و يك تنه در برابر چرخش چرخ صنعتي كشور، ادامه اشتغال و معيشت هزاران كارگر مظلوم ايراني شاغل در خودروسازان داخلي ايستاده است.

به گزارش ايسنا، دبير انجمن خودروسازان پيش از اين هم از توقف شماره‌گذاري وانت پيكان علي‌رغم ابلاغيه وزارت صنعت، معدن و تجارت به پليس در زمينه شماره‌گذاري اين خودرو خبر داده بود.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=892
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه