صعود ايتاليا به نيمه نهايی پس از ضربات پنالتی

تيم ملي فوتبال ايتاليا در پايان ماراتن نفس‌گير 120 دقيقه اي در ضربات پنالتي بر حريف غلبه کرد و حريف آلمان در مرحله نيمه نهايي شد.


ايتاليا و انگليس از ساعت 23:15 آخرين پيکار مرحله يک چهارم نهايي يورو 2012 را در ورزشگاه المپيک شهر کيف اوکراين به قضاوت پرونکا،‌ داور پرتغالي در حضور 70 هزار نفر آغاز کردند که پس از 120 دقيقه بسته ماندن قفل دروازه‌ها، در پايان اين ماراتن تکليف سرنوشت صعود به ضيافت پنالتي‌ها کشيده شد و ايتاليا با برتري 4 بر 2 به مرحله نيمه نهايي رسيد.

 

به گزارش فارس،در دقايق ابتدايي اين جدال انگليسي‌ها حمله کردند و صاحب موقعيت شدند اما به سرعت ايتاليا واکنش نشان داد و صاحب دو موقعيت عالي شد. پس از آن تا پايان نيمه اول بازي روند متعادلي به خود گرفت هرچند که آبي‌پوشان برتري محسوسي داشتند. در نيمه دوم نيز ايتاليا به برتري ادامه داد اما ياران آندرا پيرلو با وجود کسب موقعيت‌هاي فراوان به گلي برابر شاگردان روي هاجسون نرسيدند.

 

پس از 90 دقيقه تلاش، دو تيم وارد 30 دقيقه وقت اضافه شدند. در اين دقايق با وجودي که تغييراتي در ساختار بازي دو تيم ايجاد شد، اما توپي از خط دروازه‌ ها نگذشت تا اينکه در ضربات پنالتي ضربات بالوتلي، پيرلو ، نوچرينو و ديامانتي به گل بدل شد اما مونتليو نتوانست گل کند.

 

در مقابل ضربات پنالتي جرارد، روني گل شد اما اشلي يانگ و اشلي کول نتوانستند ضربات پنالتي خود را به گل تبديل کنند و در نتيجه انگليس 4 بر 2 از حريف خود شکست خورد.

 

*لحظات حساس 45 دقيقه نخست:

 

دقيقه 3: روي پاس پيرلو، دانيله دروسي از پشت محوطه جريمه انگليس اقدام به نواختن ضربه ‌اي محکم کرد که با تير دروازه انگليس اصابت کرد و گل نشد.

 

دقيقه 5: انگليسي ها پس از يکسري رد و بدل کردن پاس ، از جناح راست توسط وين روني توپي را به گلن جانسون در درون محوطه جريمه حريف رساندند که وي اقدام به ضربه سمت دروازه آبي‌پوشان کرد که بوفون با يک دست آن را مهار کرد و اجازه گل شدن نداد.

 

دقيقه 13: پاس رو به جلوي گلن جانسون وين روني به ضربه سر خارج از دروازه ايتاليا زد.

 

دقيقه 24: روي يک پاس عمقي سريع، ماريو بالوتلي در درون جريمه حريف در حاليکه هيچ بازيکني را پيش رو نداشت و در حاليکه مي توانست جو هارت،‌ سنگربان را مغلوب خويش کند، نتوانست اين توپ بخاطر تعلل بيش از حد و تکل به موقع جان تري، به گل تبديل کند.

 

دقيقه 30: ماريو بالوتلي روي پاس مونتليو با ضربه ‌اي نمايشي و چکشي دروازه هارت را هدف قرارداد که به گل نرسيد.

 

دقيقه 37 : کاسانو با چرخشي در درون محوطه انگليس به سمت دروازه سه شير شوت کرد که جو هارت مجبور شد توپ را به کرنر فرستاد و مانع گل شد.

 

دقيقه 40 : کاسانو با ضربه سر براي بالوتلي توپي را مهيا کرد که مهاجم عضو منچسترسيتي توپ را يکبار ديگر به خارج زد.

 

*لحظات حساس 45 دقيقه دوم:

 

دقيقه 47 : روي يک کرنر، دانيله دروسي در حالي که هارت، ‌سنگربان انگليس را برابر خويش داشت، در فاصله دو متري توپ را به بيرون زد.

 

دقيقه 50: مونتليو 2 بار و بالوتلي يک بار به سمت دروازه هارت شليک کردند که سنگربان انگليس توپ‌ها را دفع کرد و توپ آخر هم به بيرون رفت.

 

دقيقه 77 : ضربه ايستگاهي استيوون جرارد از خط دفاع ايتاليا عبور کرد و با دقت بوفون به گل بدل نشد.

 

دقيقه 82 : ضربه محکم ديامانتي را جو هارت به خوبي مهار کرد و مانع گل شد.

 

دقيقه 90:‌ ضربه نوچرينو نزديک بود به گل تبديل شود اما تکل به موقع گلن جانسون انگليس را نجات داد.

 

دقيقه 90: وين روني يک موقعيت مناسب را از دست داد.

 

*لحظات حساس وقت‌هاي اضافه

 

دقيقه 97: ماريو بالوتلي يکبار ديگر صاحب توپي شد که با بي دقتي به سمت دروازه هارت شوت زد.

 

دقيقه 100:‌ ديامانتي قصد ارسال سانتر براي آبي‌ پوشان داشت که توپ کمانه کرد تا براي دومين مرتبه در اين بازي توپ ايتاليايي‌ها به تير دروازه انگليس اصابت کند و گل نشود.

 

دقيقه 115: نوچرينو روي پاس ديامانتي با سر دروازه انگليس را گشود اما داور آن را به علت آفسايد مردود دانست.

 

ترکيب دو تيم به اين شرح بود:

 

ايتاليا:

 

بوفون، بارزاگلي، آباته(از دقيقه 90+1 مادجو)، بالزارتي، بونوچي، مارکيسيو، دروسي (از دقيقه 79 نوچرينو)، مونتوليو، پيرلو، بالوتلي، کاسانو(از دقيقه 78 ديامانتي)

 

سرمربي‌: چزاره پراندلي

 

انگليس:

 

هارت، جانسون، اشلي کول، تري، لسکات، جرارد، يانگ، ميلنر (از دقيقه 60 ولکات)، پارکر(از دقيقه 90+4 جوردن هندرسون)‌روني، ولبک (از دقيقه 60 کارول)

 

سرمربي: روي هاجسون

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=1585
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه