میهن صنعت :

ضرورت وصول مطالبات معوقه قطعه سازان از شرکت های خودروساز

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شواری اسلامی ضمن اشاره به تداوم حمایت های مجلس شورای اسلامی خصوصاً کمیسیون صنایع و معادن از صنعت خودروسازی کشور، گفت: لازم است که شرکت های خودروساز همراستا با اعمال سیاست های حمایتی دولت و مجلس، گام های موثری را جهت رشد و ت


به گزارش میهن صنعت به نقل از خبر خودرو، عضو  کمیسیون صنایع و معادن مجلس شواری اسلامی ضمن اشاره به تداوم حمایت های مجلس شورای اسلامی خصوصاً کمیسیون صنایع و معادن از صنعت خودروسازی کشور، گفت: لازم است که شرکت های خودروساز همراستا با اعمال سیاست های حمایتی دولت و مجلس، گام های موثری را جهت رشد و تعالی این صنعت بردارند.

حمیدرضا فولادگر در ادامه گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبر خودرو ضمن مناسب دانستن حمایت هایی که تاکنون از صنعت خودروسازی کشور صورت پذیرفته، افزود: امیدواریم که در پی تداوم حمایت های خانه ملت ، شرکت های خودروساز در راستای کیفی سازی محصولات و اجرایی نمودن سیاست های اصل 44 قانون اساسی حرکتی موثر را آغاز نماید.

وی بر ایجاد رقابت و نیز اصلاح ساختار این صنعت تاکید فراوان نمود و ابراز داشت: تحقق امر مزبور قطعاً می تواند دروازه های بازارهای جهانی را بر روی صنعت خودروسازی کشور باز گشاید. البته این مهم در سایه اعمال سیاست های حمایتی و نیز حرکت موثر شرکت های خودروسازی محقق می گردد.

فولادگر متذکر شد: لازم است که صنعت خودروسازی رشد و تکامل را با حضور در بازارهای جهانی تجربه نماید و این امر جزء با ارتقای سطح کیفی محصولات و نیز اختصاص جایگاهی ویژه به برندهای ملی در بازارهای جهانی میسر نخواهد شد.

وی با اعلام اینکه تمامی تبصره ها و قوانین دوره قبلی مجلس شورای اسلامی در مجلس نهم نیز پیگیری خواهد شد، اظهار کرد: مجلس در تلاش است در دوره جدید، علاوه بر اعمال سیاست های نظارتی ، نسبت به اصلاح و تصویب قوانین جدید،اقدام نماید.

نماینده مردم اصفهان در خانه ملت در ادامه سخنان خود بر لزوم وصول مطالبات معوقه شرکت های قطعه ساز از خودروسازان تاکید فراوان نمود و گفت: از جمله برنامه های اولویت دار کمیسیون صنایع و معادن در دوره نهم ، پیگیری تحقق مطالبات معوقه فعالان این بخش از صنعت کشور می باشد.

وی تصریح کرد: عدم وصول مطالبات قطعه سازان قطعاً آسیب های جدی را متوجه این صنعت و بالطبع صنعت خودروسازی می نماید چراکه این امر موجبات تعطیلی بسیاری از مجموعه ها و واحدهای قطعه سازی را به همراه خواهد داشت.

فولادگر در پایان خاطرنشان کرد: بی توجهی به امر مزبور ، بدون شک صنعت خودروسازی کشور را به دوره بازگشت (پیش از انقلاب )برمی گرداند و موجب می شود که این صنعت به صنعتی مونتاژ کننده تبدیل گردد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=1884
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه