مدیرعامل ایران خودرو خبر داد:

طراحی دو پلت فرم جدید در کلاس BوDتوسط ایران خودرو

ميهن صنعت : مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو اعلام کرد: با انجام مذاکرات و رفع موانع و مشکلات مربوط به نحوه اجرای فرایندهای مالی و پولی، به زودی قرارداد طراحی و توسعه پلتفرم کلاس B ایران خودرو نهایی می شود.

به گزارش«ميهن صنعت »، جواد نجم الدین مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو با بیان این مطلب گفت : طراحی دو پلتفرم جدید خودرو در کلاس Bو,D با سرمایه گذاری 1300 میلیارد تومان و تولید و عرضه 10 محصول جدید بر اساس این پلتفرم ها تا سال 1400 دردستور کار این شرکت قرار دارد .
وی افزود : در مورد پلتفرم اول، مذاکره با شرکت های مشاور طراحی و مهندسی آغاز شده و به زودی قرارداد آن، نهایی می شود.
نجم الدین از مشارکت قطعه سازان زنجیره تامین با ایران خودرو در طراحی و تولید پلتفرم ها خبر داد و گفت: کار اصلی طراحی و توسعه پلتفرم را خود ایران خودرو انجام می دهد و اجزای مختلف را سازندگان در کنار شرکت مشاور، طراحی و نمونه سازی می کنند.
مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو ، پلتفرم را مجموعه ای از اجرای خودرو از جمله کفی، گیربکس، موتور، اکسل ها، فریم و سیستم صندلی و فرمان ذکر کرد که مدل های مختلف خودرو با تغییرات محدود، بر روی آن قرار می گیرد.
نجم الدین افزود: سایر بخش ها مانند سیستم خنک کاری و تزیینات داخلی برای هر مدل به صورت خاص طراحی و توسعه یافته و به آزمون های مختلف می رسد.
وی از الزام سازندگان برای سرمایه گذاری در قطعات و مجموعه های جدید سخن گفت و اظهار داشت: انتظار می رود سازندگان در فاز طراحی همراه شوند و کار نمونه سازی را انجام دهند.
وی تصریح کرد : بعد از دریافت نمونه ها از سازندگان، در قالب اولین خودرویی که روی این پلتفرم توسعه می یابد، تست های لازم انجام و صحه گذاری و در قالب محصول به بازار عرضه می شود.
وی تاکید کرد : نخستین محصول ایران خودرو براساس این پلتفرم ها نیز سال 1393 به بازار می رسد .
مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو ، استفاده از گیربکس های مختلف روی یک پلتفرم را به شرط این که گیربکس از نظر جانمایی با مشخصات هندسی محصول تطابق داشته باشد، امکان پذیر دانست و تصریح کرد: بر روی یک پلتفرم می توان گیربکس دستی یا اتوماتیک و یا سیستم هیبرید نصب کرد که نیازمند تغییراتی در مکانیزم های انتقال نیرو است و این ها همه باید در چارچوب پروژه پلتفرم دیده شده و اجزای آن توسعه یابد.
نجم الدین از شروع فرایند انتخاب قطعه سازان برای پلتفرم های جدید ایران خودرو خبر داد و گفت: سازندگان توانمند که ضمن برخورداری از قابلیت طراحی و مهندسی، خطوط تولید جدید نیز ایجاد می کنند، در این پروژه به کار گرفته می شوند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=914
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه