طراحی و ساخت ترمز «ABS» ملی

مقدمات واگذاری دانش فنی و تولید صنعتی طرح «طراحی و ساخت سیستم اتوماتیک مکمل ترمز (ABS)» که در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران مورد ارزیابی و کارشناسی علمی قرار گرفت و موفق به اخذ تاییدیه علمی شد، آغاز شد.


به گزارش ميهن صنعت به نقل از  فارس، انور شلماشی مدیر عامل و عضو هیات مدیره شرکت طراحی مهندسی و ساخت تجهیزات و ابزارآلات سایپا (سمتکو) با حضور در دفتر تجاری‌سازی و پشتیبانی سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران، در خصوص واگذاری دانش فنی و تولید صنعتی سیستم‌های اتوماتیک مکمل ترمز (ABS) از سوی سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران با این شرکت مذاکره کرد.

وی با بیان اینکه طرح «طراحی و ساخت سیستم اتوماتیک مکمل ترمز (ABS)» توسط غلامرضا یوسف از محققین و پژوهشگران کشور به اجرا درآمده و جهت دریافت تاییدیه علمی به سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران ارائه شد، افزود: این طرح پس از ارزیابی و کارشناسی موفق به اخذ تاییدیه علمی شد.

مدیرکل دفتر تجاری سازی و پشتیبانی معاونت توسعه فناوری با اشاره به سیاست‌های اخیر دولت مبنی بر حمایت از تولید ملی و داخلی کردن تولیدات و قطع خرید محصولات خارجی و در راستای تحقق شعار تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی، گفت: سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران در راستای اهداف حمایتی خود از محققین و پژوهشگران و مخترعان کشور، می‌کوشد تا به عنوان متولی بخش حمایت از مالکیت معنوی و تجاری سازی و واگذاری دانش فنی حاصل از پژوهش و تحقیقات علمی در کشور، قدم‌های ارزشمندی را در این خصوص بردارد.

به گزارش فارس،‌ ساخت و تولید سیستم اتوماتیک مکمل ترمز می‌تواند حداقل ۱۰۰ میلیون دلار در سال صرفه جویی ارزی به همراه داشته باشد و این در حالی است که کشور در خصوص واردات دانش فنی و قطعات خودرو در تحریم به سر می‌برد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=1005
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه