میهن صنعت :

طراحی و ساخت ربات هوشمند مسيرياب ويژه تعقيب خط

جمعی از پژوهشگران آران و بیدگلی ربات هوشمند مسیریاب ویژه تعقیب خط را طراحی کردند .رئیس دانشگاه پیام نور آران و بیدگل امروز گفت : فرستنده ربات ، نور مادون قرمز را ارسال و گیرنده ، بازتاب نور را دریافت می کند .


جمعی از پژوهشگران آران و بیدگلی ربات هوشمند مسیریاب ویژه تعقیب خط را طراحی کردند .

رئیس دانشگاه پیام نور آران و بیدگل امروز گفت : فرستنده ربات ، نور مادون قرمز را ارسال و گیرنده ، بازتاب نور را دریافت می کند .

آقای رمضانی افزود : برای طراحی و ساخت این ربات در مدت 6ماه با حمایت دانشگاه پیام نور آران و بیدگل حدود 10میلیون ریال هزینه شده است .

دانشجوی کارشناسی کامپیوتر گرایش نرم افزار و مجری طرح نیز گفت : در طراحی این ربات در ابعاد 15 در 15 سانتی متر از 20 سنسور مادون قرمز 3 و 5 میلی متری برای تشخیص مسیر استفاده شده است.

آقای فخری افزود : گیرنده بر اساس نوع ربات adc (آنالوگ به دیجیتال ) بر اساس ولتاژ دریافتی ربات به صورت هوشمند مقادیر را دریافت و بر اساس برنامه ای که دارد تشخیص می دهد به کدام سمت حرکت کند.

مبتکر آران وبیدگلی گفت : این نوع ربات قادر است به صورت چرخشی در تمام جهات با سرعت یک متر بر ثانیه شیب حداکثر 40 درجه را طی کند .

ربات هوشمند مسیریاب ویژه تعقیب خط در مواقع آوار برداری و زلزله کاربرد دارد و در زمان کنترل از راه دور از طریق امواج رادیویی هدایت می شود .

آقایان محمود ابراهیمی و سید وحید حجتی نیا دانشجوی رشته ی کامپیوتر گرایش نرم افزار در طراحی و ساخت این ربات مشارکت داشته اند .

 

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=1111
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه