طرح مجلس برای دریافت مالیات از خانه های خالی

موضوع افزایش اجاره بها در هفته های اخیر موجب شد که مجلس نسبت به آن واکنش نشان دهد.

در این رابطه ارسلان فتحی پور رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با مهر با اشاره به وضعیت خانه های خالی از سکنه، اظهار داشت: به دلیل ثبت معاملات در سامانه های مختلف به طور کامل از خانه های خالی از سکنه آگاه و طرح مالیات‌های تصاعدی پس از گذشت هرماه، از خالی بودن خانه مسکونی به ازای 200 هزار تومان در هر ماه بنا به متراژ، با حضور بازرسان ویژه تصویب می شود.
 
وی افزود: آمار خانه های خالی از سکنه موجود بوده و با توجه به اجرای این طرح در سطح بین المللی و کاهش چشمگیر قیمتهای فرا توهمی و کاذب خرید یا اجاره مسکن، در شهرهای مختلف کشور تک تک خانه های خالی از سکنه و مالکین دو واحد مسکونی به بالا مشخص و از آنها مالیات های سنگینی گرفته خواهد شد، چرا که آنها محتکران خانه های مسکونی و اخلال‌گر نظم اقتصادی کشور بوده اند.
 
فتحی پور ادامه داد: مالکین واحدهای مسکونی خالی از سکنه در صورت احتکار واحد مسکونی و ندادن اجاره یا فروش، هرماه باید به صورت تصاعدی با این مالیات‌ها روبرو شوند که این طرح به منظور تعدیل عرضه و تقاضای بازار مسکن لازم است.
 
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: این مالیات‌ها برای ساخت واحدهای مسکونی توسط دولت به منظور خانه دار کردن اقشار ضعیف صرف خواهد شد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=1483
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه