میهن صنعت

عجيب ترين خودروها در جهان + تصاوير

كارشناسان حوزه خودرو فهرستي 10 گانه از خودروهاي عجيب و شگفت انگيز را براي شما تهيه و معرفي كرده اند.

به گزارش میهن صنعت به نقل از گروه بين الملل بازار خبر اگر شما از آن دسته از رانندگاني هستيد كه از رانندگي با خودروهاي معمولي خسته شده و علاقمند به ديدن خودروهايي متفاوت در جاده ها  و خيابان ها هستيد، كارشناسان حوزه خودرو فهرستي 10 گانه از خودروهاي عجيب و شگفت انگيز را براي شما تهيه و معرفي كرده اند.

در ابتداي اين فهرست تويوتا ويل وي(Toyota Will Vi) قرار دارد كه فروش آن درسال 2000 در ژاپن آغاز شد.سبك عجيب و غريب اين خودرو، آن را از هر مدل ديگري در اين فهرست متمايز مي كند، چرا كه هم از لحاظ سبك داخلي و موتور و هم شكل ظاهري متفاوت است.


خودروي دوم فهرست سيتروئن 2سي وي(Citroen 2CV) است كه خودروي مورد علاقه كارشناسان فرانسوي در دهه 1950 و جنگجويان دهه 1980 است.اين خودرو كه به حلزون لاغر معروف است سرعت اندكي داشته است، اما ويژگي اصلي آن كه توجه مشتريان را به خود جلب مي كند، اين است كه همه صندلي هايش خارج مي شوند و قابليت تبديل به لوازم پيك نيك را دارند.همچنين در كل سيستم تعليق اين خودرو فقط دو فنر وجود دارد، كه هركدام در يك طرف خودرو قرار دارد.


خودروي سوم فولكس واگن 181(Volkswagen 181)، پديده نام دارد.آمريكايي ها فولكس واگن را كه الهام گرفته از جيپ 181 است پديده مي نامند كه به نظر مي رسد جذابيت آن از نام رسمي اش كمتر است. اين خودروي چهار در ، شاسي سوسكي مانندي دارد و در آلمان بسيار مورد توجه بوده است به جز ارتش آلمان به عنوان مشتري اصلي اين خودرو، دربين ميچي هاي دهه 1970 نيز شهرت بسياري داشته است.


خودروي چهارم موس اوستنتيتين اپرا سدان(Mohs Ostentatienne Opera Sedan) نام دارد اين مدل خودرو توسط يك سازنده هواپيماهاي دريايي ساخته شده است. وي ساخت خودروهاي امن را ازسال 1968 با اين مدل مذكور آغاز كرده است اين مدل خودرو كه از خودروهاي معمولي بزرگتر است، داراي يك موتور وي 12، 7/8ليتري و چرخ هاي بزرگ 10 اينچي است اين درحالي است كه چهار دهه پس از آن چرخ ها توجه همگان را به خود جلب كردند.

خودروي بعدي (jehal saphier) نام دارد كه اگر ميزان هوا كم باشد، طراح اين خودرو دست به طراحي آن مي زند اين خودرو مدل 1982 يك ويژگي اصلي دارد اينكه داراي پنجره هايي براي خروج اضطراري مسافران است.


خودروي ششم اين فهرست نيسان كوبه(nissan cube) است.اين خودرو علاوه بر اعتبار فراوان در ژاپن، توجه بسياري از مشتريان اروپايي را از جمله خريداران انگليسي را نيز به خوب جلب كرده است.

كاويني سي 6 دبليو(covini c 6 w ) خودروي هفتم اين فهرست است كه شش چرخ دارد طراح ايتاليايي اين مدل خودرو به نام فروكيو كاويني آن را به اين صورت طراحي كرده كه چهار چرخ در جلو دارد كه سيستم ترمز را بهبود مي بخشند و باعث ايجاد راحتي و ثبات مي شوندو همچنين اين خودرو دو چرخ نيز در عقب دارد قيمت آن 700هزار پوند است و 440 اسب بخار قدرت دارد.


ميني موك(mini moke) خودروي هشتم اين فهرست است كه فايده آن بيشتر از اين جهت است روي آن بنشينند، نه داخل آن. ميني موك خودرويي است كه ارتش انگليس در دهه 1960 آن را تهيه كرده بود اما چرخ هاي باريك 10 اينچي آن تسلط راننده را كاهش مي داد، بنابراين ارتش انگليس هيچ استفاده اي از‌آن نكرد و تصميم گرفته آن را به عامه مردم بفروشد، همچنين از‌آنجايي كه اين خودرو براي ارتش ساخته شده، پنجره هاي آن كاملا كنار مي روند.

آئورا(aurora) نهمين خودروي اين فهرست است كه به عنوان يك خودروي عجيب زشت ترين خودرويي است كه تاكنون ساخته شده است بالهاي معكوسش اين حس را به وجود مي آورد كه اين خودرو به سمت عقب حركت مي كند اين خودرو توسط يك كشيش كاتوليگ در سال 1958 درآمريكا ساخته شده است.


فليپر(flipper) خودروي فرانسوي است كه به عنوان دهمين خودرو در اين فهرست معرفي شده است.فليپر ساخته سال 1978 عجيب ترين خودروي فرانسوي بوده كه  اين خودرو يك موتور 47سي سي دارد و شكل آن مشابه سبك يك چرخ خريد است همچنين يك جفت چرخ خيلي باريك در جلو دارد اين خودرو مي تواند 360 درجه دور خودبچرخد علاوه براين يك شاخص روي داشبورد مسير چرخ ها را به راننده نشان مي دهد، درغير اين صورت راننده ممكن است به هرجا برسد نتواند مسير خود را به درستي تشخيص دهد.

 

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=607
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه