عدم علاقه آستان قدس به ادامه فعالیت شهاب خودرو

ميهن صنعت : در سال تولید ملی و حمایت از كار و كارگر ایرانی زیبنده نیست كه 655 نفر كارگر شهاب خودرو اخراج شوند.

به گزارش «ميهن صنعت » به نقل از ایسنا، محمدرضا فرزعلیان بازرس كانون شورای اسلامی هماهنگی استان تهران گفت: با گذشت بیش از 55 روز از اخراج 655 كارگر شركت شهاب خودرو هنوز هیچكدام از كارگران به سر كار خود برنگشته‌اند و پاسخ روشن و قانع كننده‌ای از سوی مسئولان شركت و آستان قدس رضوی داده نمی شود.
وی افزود: كارگران اخراج شده شركت شهاب خودرو با داشتن سابقه كاری از 5 سال تا 18 سال به بالا همچنان بلاتكلیفند و تلاشهای ما برای بازگرداندن آنها بی ثمر مانده است.
فرزعلیان در پاسخ به این پرسش كه دلیل اصلی اخراج كارگران و عدم بازگرداندنشان چیست؟ گفت: شركت نه درصدد جایگزینی نیروی جدید است و نه مشكل مالی و كمبود اعتبار دارد در حال حاضر شركت شهاب خودرو سفارش 150 دستگاه اتوبوس دارد و سفارشهای قبلی هم تحویل نشده است ولی خط تولید متوقف شده و از برگرداندن كارگران به سر كار خودداری می شود.
بازرس كانون شورای اسلامی هماهنگی استان تهران با بیان اینكه شهاب خودرو هنوز سفارشهای قبلی را تحویل نداده است، گفت: متاسفانه با وجود آنكه انبارها پر از قطعه است و كارگران آماده كار هستند خط تولید را متوقف كرده و سفارشهای جدید را هم لغو می كنند تا بگویند هیچ سفارشی نیست!
فرزعلیان با اشاره به تلاشها و پیگیری‌های مسئولان اداره كار استان خراسان رضوی و تهران برای بازگرداندن كارگران اخراجی، اظهار كرد: از مجموع 655 نفر كارگر اخراج شده 250 نفر كارگران قراردادی شركت هستند، 340 نفر كارگران قراردادی روزمزد و پیمانی كه شركت شهاب خودرو به پیمانكار اعلام كرده دیگر سر كار نیایند و250 نفر هم نیروی رسمی شركت هستند كه در حال اخراجند و آخرین خبرها حكایت از قطع سرویس ایاب و ذهاب و غذایشان دارد.
بازرس كانون شورای اسلامی هماهنگی استان تهران معتقد است: اگر كارگران شهاب خودرو برنگردند شركتهای دیگر هم اخراج و اعتصاب كارگران را شروع می كنند.
وی در پایان با اشاره به نامگذاری سال جاری به عنوان سال تولید ملی و حمایت از كار و سرمایه ایرانی، اظهار كرد: از آستان قدس رضوی به عنوان پرچمدار ولایت و حمایت از آرمانهای كشور انتظار می رود در سالی كه از سوی مقام معظم رهبری بر حمایت از كار و كارگر ایرانی و تولید ملی تاكید شده است نسبت به این موضوع بی اعتنا نباشد.
همچنین در روز گذشته مدیرعامل و رییس هیات‌مدیره شركت شهاب خودرو از استعفای خود در اعتراض به اخراج 625 نفر از پرسنل این شركت خبر داد.
محمد حیدری اظهار كرد: چندی پیش سازمان اقتصادی آستان قدس رضوی 625 نفر از پرسنل این شركت را اخراج كرد.
وی خاطرنشان كرد: به دنبال اخراج‌های صورت گرفته، با تلاش اینجانب 75 نفر به شغل خود بازگشتند، ولی با این حال موفق به بازگرداندن باقی پرسنل نشدم.
او ادامه داد: ظاهرا سازمان اقتصادی آستان قدس رضوی علاقه‌ای به ادامه فعالیت شهاب خودرو ندارد، به‌گونه‌ای كه بودجه‌ای نیز در اختیار این شركت قرار نگرفته است.
مدیرعامل و رییس هیات‌مدیره شركت شهاب خودرو خاطرنشان كرد:‌ بنابراین با توجه به وضعیت موجود و در اعتراض به اخراج پرسنل از امروز از سمت‌های خود به عنوان مدیرعامل و رییس هیات‌مدیره شهاب خودرو استعفا كردم.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=912
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه