درارديبهشت امسال رخ خواهد داد:

عرضه سایپا کاشان در فرابورس

سایپا نیوز : مدیرعامل سایپا کاشان بابیان این مطلب گفت : خریدارانی که سهام سایپاکاشان را خریداری می کنند از سود سال 1390 این شرکت نیز هم بهره مند خواهند شد .


به گزارش « ميهن صنعت »ناصر آقامحمدی مدیر عامل سایپا کاشان در مصاحبه با سایپانیوز گفت: سایپا کاشان در اردیبهشت سال 1388 توسط رئیس جمهور افتتاح شد. این کارخانه برای تولید 150هزار دستگاه در سال احداث شده و سرمایه گذاری شرکت سایپا از منابع داخلی خود در این سایت 4500 میلیارد ریال بوده است. مساحت این شرکت در حدود 318 هکتار و در ده کیلومتری شهر کاشان است و این شهر از لحاظ جغرافیایی در مرکز ایران قرار دارد و همین مسأله امتیازات زیادی را برای این شرکت به وجود آورده است. چون به مراکز صنعتی اصفهان، اراک و تهران نزدیک است. دسترسی به بازارهای هدف نیز از مزیت های این شرکت است. در حال حاضر در حدود 3100 نفر در سایپا کاشان مشغول به کار هستند و اغلب آنها را نیروهای بومی تشکیل می  دهند. تجهیزات و تکنولوژی این کارخانه به روز است. سیستم های مدیریتی و کیفیتی به کار رفته در این کارخانه نیز روزآمد است که موجب بالا رفتن بهره وری و کیفیت و پایین آمدن هزینه های تولید شده است. در سایپا کاشان سه محصول جدید گروه خودروسازی سایپا تولید می شوند. خودروهای جدید سایپا برای اولین بار در سایپاکاشان به تولید انبوه رسیده اند. خودروی تیبا توسط متخصصان داخلی در شرکت سایپا توسعه  و تکوین پیدا کرده و در کاشان به تولید انبوه رسیده است. همین وضعیت برای خودروهای پلتفرم X100 خصوصاً خودروهای سایپا111 صادق است و آنها هم مانند تیبا در کاشان به تولید انبوه رسیدند.
صنایعی که به لحاظ تکنولوژیک به روز هستند سود ده خواهند بود و آینده خوبی دارند. سایپاکاشان مثل گل صنایع سایپا است که در بهترین موقعیت خود با تصمیم هیئت مدیره به بورس عرضه می شود. سال 1390 سایپاکاشان به ظرفیت اسمی خود نزدیک شد و حدود 140 هزار دستگاه خودرو تولید کرد. به بیان دیگر این شرکت در سال دوم احداث خود به ظرفیت های پیش بینی شده رسیده است که در راه اندازی طرح های صنعتی رکورد بسیار خوبی است. سایپاکاشان در سال 91 برنامه ریزی برای 150 هزار دستگاه تولید را مد نظر قرار داده و با توجه به کارهای مهندسی انجام شده امکان رسیدن به ظرفیت 200 هزار دستگاه در سال هم دور از دسترس نیست. خوشبختانه در سایپاکاشان زیرساخت های لازم مثل برق، آب و گاز از قبل فراهم آمده است و از این بابت مانعی بر سر راه توسعه آتی شرکت وجود ندارد. محصول جدیدی برای این شرکت در نظر گرفته شده که البته امثال عرضه نمی شود و به موقع اطلاع رسانی خواهد شد. سایپا کاشان علاوه بر 318 هکتار زمین که سند شش دانگ منگوله دار آن به نام شرکت سایپاکاشان است، کلیه تأسیسات و ماشین الات و تجهیزات کلیه سالن های پرس، رنگ و بدنه و مونتاژ نصب شده و در حال کار است و دارایی بالقوه ی معافیت ده ساله مالیاتی است. چون در مناطق محروم احداث شده است. در حال حاضر هم طبق قرارداد به شکل کارمزدی برای شرکت سایپا خودرو تولید می کند.
این که مدیرعامل سایپا و هیئت مدیره آن چنین شرکتی را وارد بورس می کند نشانه ی خوشبینی گروه سایپا به بازار و آینده سایپاکاشان و  خوشبینی نسبت به مشارکت مردمی است و نشان از مستولی شدن مکانیسم خصوصی سازی دارد. با خرید سهام سایپاکاشان مردم در توسعه اقتصادی کشور شریک می شوند و در بنگاه داری و فعالیت های اقتصادی سهیم می شوند. عرضه ی شرکت های سوددهی مانند سایپاکاشان نیز به ترویج فرهنگ سهام داری کمک می کند. سایپاکاشان هم از سرمایه های خرد مردم منتفع خواهد شد.
بنا است که در 25 اردیبهشت ده درصد سرمایه سایپاکاشان در فرابورس عرضه شود. خریدارانی که در این تاریخ سهم سایپاکاشان را خریداری می کنند از سود سال 1390 این شرکت هم بهره مند می شوند چون مجمع سایپاکاشان بعد از عرضه آن در فرابورس برگزار می شود. و نکته جالب آن این است که فاصله ی عرضه در فرابورس و اعلام سود در مجمع بسیار کوتاه خواهد بود.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=691
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه