میهن صنعت :

عرضه سمند 2 ایربگه تا یك ماه دیگر

معاون طراحی و توسعه محصول ایران خودرو از نصب کیسه هوای سرنشین روی خودرو سمند تا یک ماه دیگر خبر داد.


به گزارش میهن صنعت به نقل از پرشین خودرو، نیما مصلح افزود: فعالیتهای مرتبط با توسعه خودرو و مجموعه های مورد نیاز جهت نصب ایربگ سرنشین روی سمند به اتمام رسیده و با برنامه ریزی‌های انجام شده تا یک ماه آینده تولید سمند با دو ایربگ راننده و سرنشین در ایران خودرو آغاز خواهد شد.
وی افزود: کلیه تستهای مورد نیاز جهت صحه‌گذاری طرح مطابق با استانداردهای مورد نظر روی این خودرو با موفقیت انجام شده و پیش‌بینی می‌شود با نصب ایربگ سرنشین روی خودرو سمند، بهبود قابل توجهی به لحاظ سطح ایمنی این خودرو به‌وجود آید.
معاون طراحی و توسعه محصولات جدید ایران خودرو نصب ایربگ روی خودرو را نه یک استاندارد بلکه به عنوان بخشی از امکانات و قابلیتهای خودرو جهت دستیابی به استاندادهای مصوب ایمنی آن دانست و افزود: نصب ایربگ اعم از ایربگ راننده یا سرنشین نیازمند بهره گیری خودرو از اجزای پلتفرمی مناسب و بروز به‌ویژه قطعات کفی، فرمان و بدنه است.
مصلح تاکید کرد: در صورت عدم وجود این قابلیت در خودرو و طراحی ناهماهنگ قطعات مورد نظر، نصب ایربگ نه تنها سبب افزایش ایمنی خودرو نخواهد شد، بلکه باعث افت ایمنی و حتی ایجاد صدمات بیشتر به سرنشینان خودرو در زمان وقوع حادثه خواهد شد.
وی خاطر نشان كرد: خوشبختانه خودرو سمند به لحاظ طراحی اجزای پلتفرمی قابلیت بسیار مناسبی به لحاظ نصب ایربگ و پوشش استانداردهای ایمنی مورد نظر داشته و صادرات آن به بازارهای جهانی با استانداردهای بالای ایمنی خود موید این موضوع است.
معاون طراحی و توسعه محصول ایران خودرو تصریح کرد: هم اکنون ایربگ راننده و سرنشین روی خودروهای سورن و سوزوکی گراند ویتارا و کلیه مدل های 206 نصب شده و با نصب داشبورد جدید روی خودروهای 405 و پارس امکان نصب ایربگ سرنشین در آینده نزدیک روی این خودروها نیز فراهم خواهد شد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=1049
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه