عملکرد اقتصادی دولت قابل دفاع نیست

دبیر کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پی ابراز نگرانی مراجع تقلید از گرانی های اخیر گفت: نظر مراجع تقلید همواره باید در سرلوحه فعالیت های تمامی قوا قرار گیرد که مجلس نیز از این قاعده مستثنی نیست.

به گزارش ميهن صنعت دبير كميسيون صنايع و معادن به خانه ملت گفت :  وقتی تذکرات مختلف از ناحیه مراجع تقلید،علما و کارشناسان درباره گرانی و تورم به دولت داده می شود؛نشان از این است که مشکلات اقتصادی در کشور جدی و ملموس است.

نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی  با اشاره به اینکه  بنابر اظهارات رئیس مجلس، همه کمیسیون های مرتبط با قضیه گرانی  فعالیت هایشان را دو چندان کرده و کمیسیون صنایع نیز در جلسات آینده به این موضوع می پردازد ادامه داد: عملکرد اقتصادی دولت را در ابعاد و زوایای مختلف به هیچ وجه قالب دفاع نمی بینم و به عنوان کسی که انتقاد جدی به عملکرد دولت در سیاست های پولی ، ارزی و مالی دارم ، معتقدم وضعیت اقتصادی موجود اصلا قابل دفاع نیست.

وی تأکید کرد: طبق اعلام رسمی دولت ، نرخ تورم ۲۲.۵درصد است و نرخ تورم نقطه به نقطه اگر ملاک عمل باشد ، تورم واقعی خیلی بیشتر از اینها است ؛ اگر دولت صادقانه برخورد کند و به موقع اطلاعات مربوط به نرخ تورم را منعکس کند ، برخی مشکلات حل می شود وباید توجه داشت  زمانی که تورم بالاست و دولت در ارائه اطلاعات و آمار تعلل می کند ، این مساله نشان دهنده  مشکل بسیار جدی است.

طاهری اظهارداشت: وقتی تذکرات مختلف از ناحیه مراجع تقلید ، علما و کارشناسان درباره گرانی و تورم به دولت داده می شود نشان از این است که مشکلات اقتصادی در کشور جدی و ملموس است.

نماینده مردم اقلید در مجلس  با تاکید بر لزوم کنترل تورم پیش از شروع به اجرای فاز دوم هدفمندی افزود:انکار گرانی های موجود در جامعه باعث می شود تا راهکاری نیز برای معظلات اقتصادی اندیشیده نشود و از این منظر رشد تورم سرعت بیش تری می گیرد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=1457
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه