عملکرد خوب خودروسازان ایرانی در مقابله با تحریم‌ها

ميهن صنعت : روزنامه اقتصادی بریتانیایی فایننشیال تایمز در گزارشی با اشاره به این که صنعت خودروسازی ایران توانسته طی 12 ماه اخیر بر تحریمهای بین‌المللی غلبه کند، نوشت: صنعت خودروسازی ایران توانست در سالی که اقتصاد ایران شرایط دشواری را پشت سر گذاشت، عملکرد

به گزارش  «ميهن صنعت » به نقل از ایسنا، به نوشته فایننشیال تایمز، در سال شمسی منتهی به 19 مارس 2012 تولید خودرو در ایران با رشد 2.5 درصدی از مرز 1.6 میلیون دستگاه فراتر رفت.
به گفته تحلیل‌گران این نرخ رشد یکی از پایین ترین نرخ رشدهای تولید خودرو در ایران از سال 1986 تاکنون است.
در همین حال ساسان قربانی – دبیر انجمن قطعه سازان خودرو ایران، گفت: تحریمها محدودیتهای بیشتری را برای صنعت خودروسازی ایران در سال گذشته ایجاد کردند، اما تولید از این تحریمها لطمه ای ندید.
براساس اعلام پلیس راهور ناجا، تعداد خودروهای موجود در خیابانهای ایران طی یک دهه اخیر بیش از 70 درصد بیشتر شده است.
اقتصاددانان اعتقاد دارند که رشد دو رقمی تقاضا برای خرید خودروهای نو در ایران نمی‌تواند همیشگی باشد، اما تولیدکنندگان خودرو در ایران فعلا با تکیه بر رشد تقاضا به تولید محصولات خود برای بازار 75 میلیون نفری ایران ادامه می دهند.
به نوشته فایننشیال تایمز، شرکت پژو فرانسه در حالی از ماه مارس امسال از قطع صادرات قطعات خودرو خود به ایران خبر داد که ایران خودرو – شریک ایرانی پژو – نیز به نظر تلاش می کند جایگزینی را برای پژو در زمینه تامین قطعات موردنیازش پیدا کند.
دبیر انجمن قطعه سازان ایران همچنین خاطرنشان کرد: همه خوشحال می شوند که مذاکرات میان ایران و غرب نتیجه مثبتی داشته باشد، چرا که این اتفاق می‌تواند تاثیرات مثبتی روی هر دو طرف داشته باشد.
وی افزود: توافق ایران با غرب می تواند به سود غرب نیز تمام شود. نزاع و درگیری به نفع هیچ یک از طرفین نیست.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=910
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه