عینك‌های آفتابی را از دست فروش تهیه نكنید

رییس مركز سلامت محیط و كار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی از مردم خواست عینك های آفتابی را نه از دستفروش ها و دوره گردها بلكه فقط از مراكز مجاز و معتبر تهیه كنند.

به گزارش ميهن صنعت ، كاظم ندافی در گفت و گو با ایرنا افزود :‌فروشگاه های مجاز عرضه كننده عینك دارای دستگاه های لازم برای كنترل آنها از نظر جلوگیری از عبور پرتوهای ماوراء بنفش هستند و تنها راه تشخیص استاندارد بودن عینك های آفتابی ، استفاده از این دستگاه ها است.

رییس مركز سلامت محیط و كار وزارت بهداشت گفت :‌ عینكی مناسب است كه دارای خاصیت جذب بخش مضر اشعه خورشید باشد تا تاثیری در دید و تشخیص فرد ایجاد نكند.

ندافی افزود: عینك های آفتابی غیر استاندارد می توانند باعث بروز مشكلات چشمی از جمله آب مروارید و خستگی چشم ها شوند.

وی خاطرنشان كرد البته دریافت مقدار كم اشعه خورشید برای بدن مفید است چراكه به ساخت ویتامین دی كمك می كند اما دریافت مقادیر زیاد آن برای سلامتی می تواند مضر باشد.

رییس مركز سلامت محیط و كار وزارت بهداشت، یادآور شد دریافت بیش از حد اشعه خورشید علاوه بر ایجاد مشكلات چشمی موجب بروز سرطان پوست، پیری زودرس و ایجاد اشكال در سیستم ایمنی بدن می شود.

ندافی، استفاده از وسایل حفاظت فردی مانند كلاه و عینك و نیز جلوگیری از قرارگرفتن بیش از اندازه در معرض نور خورشید را از راه های پیشگیری از ابتلا به بیماری های فوق، عنوان كرد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=1170
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه