میهن صنعت :

قطعه سازان ایرانی در مسیر رشد و توسعه در جا نزدند

هر تعداد پلت فرمی که طراحی و ساخته شود بخش خصوصی خیلی سریع ضمن تطبیق با میزان تولید، با توجه به اینکه خود سرمایه گذار در این زمینه است این اقدام را انجام می دهد.


به گزارش میهن صنعت به نقل از  خبر خودرو ، عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی با اشاره به توانایی قطعه سازان برای همکاری و تولید پلت فرم های جدید در صنعت خودرو سازی کشور گفت: با توجه به اینکه قطعه سازان جزء بخش خصوصی محسوب  می شوند بنابراین می توانند خود را  به راحتی با وضعیت موجود تطبیق دهند و قطعات جدیدی برای پلت فرمهای جدید تولید کنند.

مهدی صادق در ادامه گفتگو با خبرنگار خبر خودرو گفت: هر تعداد پلت فرمی که طراحی و ساخته شود بخش خصوصی خیلی سریع ضمن تطبیق با میزان تولید، با توجه به اینکه خود سرمایه گذار در این زمینه است این اقدام را انجام می دهد.

وی ضمن تحسین قطعه سازان به خاطر توسعه بخش تحقیقاتی در این صنعت گفت: قطعه سازان دارای بخش آراندی بسیاری قوی هستند و به راحتی می توانند نیاز کشور را تامین کنند ودر این زمینه نیز تا کنون مناسب عملکرده اند.

وی افزود: تولید انبوه و کاهش قیمت تمام شده و حذف هزینه های غیرضروری می تواند قطعه سازان  را برای تولید پلت فرمهای جدید بیشتر یاری رساند.

وی تصریح کرد: بخش قطعه سازی در سالهای اخیر معطل نبوده است و با تلاشهایی که داشته است توانسته بصورت قابل توجهی صادرات داشته باشد. اگرچه در سالهای اخیر این بخش مقداری به دلیل واردات بی رویه با مشکل مواجه شده است که در این راستا وزارت صنعت.معدن.تجارت تلاشهای لازم را انجام داده اند تا  این واردات به حداقل برسد.

وی این صنعت را نیازمند سرمایه گذاری های جدید ندانست و گفت: با توجه به تلاش خوبی که در این بخش انجام شده است نیازی به سرمایه گذاری های جدید برای طراحی  پلت فرمهای جدید نیست. صنعت قطعه‌سازی ایران در سال‌های گذشته رشد بسیار چشمگیری داشت و به رتبه‌ مطلوبی در سطح جهان از نظر کیفیت رسید. این صنعت اگرچه با اختلاف زمانی بسیاری از صنعت خودروسازی در ایران پا گرفت، ولی به سرعت رشد خود را آغاز کرد و از نظر کیفی، گوی سبقت را از صنعت خودروسازی ربود.

وی با بیان اینکه برخلاف خودروسازان، قطعه‌سازان ایرانی در مسیر رشد و توسعه درجا نزدند، گفت: کیفیت بسیار خوب قطعه‌های ساخت داخل و همکاری گسترده با کارخانه‌های معتبر خودروسازی جهان فرصت بسیار خوبی را برای این صنعت در کشور ایجاد کرده بود که متأسفانه این فرصت با بی‌توجهی‌های دولت به‌تدریج از بین رفت.قاچاق، قطعه‌سازان ایرانی را زمین‌گیر کرد.

 

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=1079
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه