قطع دست مافیای واردات برنج

ميهن صنعت : عضو کمیسیون اقتصادی مجلس مهمترین راهکار مقابله با ورود برنج خارجی به کشور را قطع دست مافیای دولتی عنوان کرد وگفت: در حال حاضر خطه شمال کشور به دلیل نوع آب و هوا و موقعیت زمین های حاصلخیز، توانایی تولید برنج با کیفیت مرغوب را دارد، بنابراین حدا


به گزارش ميهن صنعت ایرج ندیمی در گفت و گو با  خانه ملت، افزود: با توجه به اینکه امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی نامگذاری شده، اما نه تنها تلاشی توسط مسئولین اجرایی کشور مبنی بر فراهم کردن زیر ساخت های حمایت از تولید ملی صورت نمی گیرد، بلکه بر طبل واردات نیز بیشتر کوبیده شده و محصولات کشاورزی بیش از گذشته وارد کشور می شود که این موضوع نیازمند بررسی است.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امنیت تولید باید در راستای نظام عرضه و تقاضا تعریف شده و عرضه و تقاضا با تولید محصول می بایست متناسب باشد که این موضوع در اقتصاد و تجارت کشور نادیده گرفته شده است.

وی تأکید کرد: نادیده گرفتن عرضه و تقاضا و همین طور محل و زمان توزیع محصولی مانند برنج از اهمیت خاصی برخوردار است که این مهم باید توسط دولت مورد توجه قرار گرفته تا شاهد چنین وضعی در زمینه واردات و عرضه برنج نباشیم.

ندیمی تأکید کرد: در حال حاضر خطه شمال کشور به دلیل نوع آب و هوا و موقعیت زمین های حاصلخیز، توانایی تولید برنج با کیفیت مرغوب را دارد، بنابراین حداقل نیازی به عرضه این محصول در این منطقه احساس نمی شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهارداشت: زمان عرضه برنج در بیشتر مواقع با زمان برداشت محصول کشاورزان انجام می شود که باید این مسئله مورد توجه قرار گیرد که علاوه بر آن نیز در محل تولید، عرضه برنج اتفاق می افتد که این موضوع خود نیز مزید  بر علت شده و تولید کنندگان برنج را با مشکل مواجه کرده است.

وی در ادامه مهمترین راهکار در مقابله با ورود و عرضه برنج خارجی به کشور را قطع دست مافیای دولتی عنوان کرد.

ندیمی به مهمترین علل آفات واردات محصولات کشاورزی به خصوص برنج اشاره و تصریح کرد: باید در زمینه واردات محصولات کشاورزی به خصوص برنج، رسوب بازارچه های مرزی و نیز قاچاق از مرزها شناسایی شده تا راهکاری برای جلوگیری از واردات بی رویه محصولات اندیشیده شود.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس  با تأکید بر اینکه قیمت فعلی برنج داخلی و برنج وارداتی کاذب است، یادآور شد: متأسفانه واسطه ها و دلالان از برخی شرایط مانند افزایش قیمت سکه و ارز سوء استفاده کرده و روز به روز قیمت اقلام مورد نیاز مردم از جمله برنج را افزایش می دهند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=1867
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه