قهرماني اسپانيا با تحقير ايتاليا

تيم ملي فوتبال اسپانيا با کسب پيروزي مقابل ايتاليا اولين تيمي در جهان شد که سه عنوان قهرماني پپاپي مهم جهان را کسب کرد و در عين حال سومين مقام نخست خود را در قاره سبز ثبت کرد.


 
ديدار اسپانيا قهرمان دوره قبل جام ملت‌هاي اروپا و ايتاليا از ساعت 23:15 به قضاوت پدرو پرونکا داور اهل پرتغال در حضور 64 هزار نفر  در ورزشگاه المپيک شهر کيف اوکراين آغاز شد و با برتري 4 بر صفر اسپانيا خاتمه يافت.

ماتادورها که از همان بدو شروع مسابقه با روحيه و مصمم وارد ميدان شدند، با استفاده از شش هافبک ، سعي در کسب برتري خود در ميانه ميدان داشتند که به خواسته خود در کل زمان بازي رسيدند. اين برتري زود به ثمر نشست. زيرا در دقيقه 14 پس از انجام دومين حمله جدي سرخ‌پوشان، شاگردان ويسنته دل بوسکه با استفاده از همکاري جالب اينيستا و فابرگاس، سيلوا دروازه بوفون را گشود.


پس از اين گل لاجوردي‌پوشان براي دقايقي بر حريف فشار وارد کردند اما مردان باتجربه ويسنته دل بوسکه موفق شدند ايتاليا را از شور و هيجان در حمله بيندازند. با اين حال تيم چزاره پراندلي حملاتي را به سمت دروازه حريف تدارک ديد که مهم‌‌ترين آن دقيقه 32 بود که پيرلو با ضربه اي محکم به شدت دروازه سنگربان مادريدي‌ها را تهديد کند.


در دقيقه 41 جوردي آلبا گل دوم اسپانيا را زد. در نيمه دوم نيز اسپانيا به برتري خود ادامه داد و در دقيقه 83 فرناندو تورس توانست گل سوم را بزند. در دقيقه 87 نوبت به ماتا رسيد تا گل چهارم تيمش را به ثمر برساند. بدين ترتيب شاگردان دل بوسکه با 4 گل ايتاليا را در هم کوبيدند.


با اين برد قاطع اسپانيا توانست پس از سال 1964 و 2008 سومين عنوان قهرماني اروپا را کسب کند و اولين تيمي در تاريخ جهان شود که پس از قهرماني اروپا در سال 2008 و قهرماني جهان در سال 2010، سومين قهرماني پياپي خود را کسب مي‌کند.


 

دقايق حساس بازي


دقيقه 9: پاس‌کاري در پشت محوطه جريمه ايتاليا باعث شد ژاوي هرناندز،‌ ستاره خط مياني اسپانيا ضربه محکمي به سمت دروازه ايتاليا بزند که توپ به شکل خطرناکي با کمي فاصله از روي دروازه بوفون به بيرون رفت.


دقيقه 14:‌پاس عمقي اينيستا درون محوطه جريمه ايتاليا و پاس زيباي فابرگاس به داويد سيلوا سبب شد اسپانيا در دومين حمله جدي با ضربه سر سيلوا دروازه لاجوردي‌پوشان را باز کند.


دقيقه 28: کاسانو در جناح راست اسپانيا، سه مدافع را از پيش رو برداشت و با ضربه‌اي محکم دروازه کاسياس را نشانه گرفت که وي توپ را مهار کرد.


دقيقه 32 : پشت محوطه جريمه اسپانيا توپ خوبي به پيرلو رسيد و وي از ميان چند مدافع اسپانيا اقدام به زدن شوتي محکم به سمت دروازه اسپانيا کرد که کاسياس تنها توانست را آن را مشت کرده و مانع دريافت گل شود.


دقيقه 41:‌ جوردي آلبا پديده فصل جاري اسپانيا با پاس عمقي ژاوي مدافعين را جا گذاشت و گل دوم تيمش را به ثمر رساند.


دقيقه 43 :‌ضربه محکم مونتوليوو را کاسياس مشت کرد


دقيقه 47: ضربه آلبا به سمت دروازه ايتاليا را بوفون مهار کرد.


دقيقه 48: سسک فابرگاس توانست مدافع مستقيم خود را در درون محوطه جريمه دريبل بزند اما در‌‌آخرين لحظه بوفون مانع ورود توپ به درون دروازه شد.


دقيقه 55 : ضربه دي ناتاله که به جاي کاسانو در نيمه دوم به زمين آمد، توسط کاسياس مهار شد.


دقيقه 60 :‌موتا که به جاي مونتوليو در دقيقه 57 وارد زمين شد به علت مصدوميت جدي پس از تنها 3 دقيقه حضور، از زمين خارج شد و ايتاليا بخاطر انجام سه تعويض خود مجبور شد 10 نفره تا پايان به کار ادامه دهد.


دقيقه 83 :‌تورس توانست دروازه بوفون را براي سومين مرتبه بگشايد.


دقيقه 87: خوان ماتا روي پاس تورس گل چهارم را زد.


ترکيب اسپانيا:


کاسياس، پيکه، سرخيو راموس،‌‌ آربلوا،‌ جوردي آلبا، اينيستا(از دقيقه 85 خوان ماتا)، ژاوي، فابرگاس (از دقيقه 74 فرناندو تورس)‌ ،ژابي آلونسو، بوسکتس،‌ سيلوا(از دقيقه 59 پدرو)


سرمربي: ويسنته دل بوسکه


ترکيب ايتاليا: بوفون، کيليني(از دقيقه 21 بالزارتي)، آباته،‌ بارزاگلي، بونوچي،‌ مارکيسيو، دروسي، مونتوليوو(از دقيقه 57 تياگو موتا)، پيرلو، بالوتلي، کاسانو(از دقيقه 46 دي ناتاله)


سرمربي: چزاره پراندلي


 


کارت زرد:پيکه(اسپانيا)، بارزاگلي(ايتاليا)

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=1730
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه