قيمت خانه در كشور هاي مختلف

قيمت هر متر مربع مسكن كه ضروري ترين كالاي هر سبد خانوار مي باشد، در كشورمان به طور عجيب و غريب و با برخي دلال بازي و سفته بازي هاي بيهوده، نرخي بي نظير در جهان مي باشد.

به همين بهانه قصد داريم به بررسي ميانگين قيمت هر متر مربع مسكن در برخي شهرها و كشورهاي جهان بپردازيم:

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ ابتدا به ترتيب ميانگين قيمت هر متر مربع مسكن را در ۹ شهر آمريكا مورد بررسي قرار مي دهيم:

۱- در ايالت اندين پليس آمريكا ، ميانگين قيمت هر متر مربع مسكن نوساز مبله شده با تمامي لوازم و تجهيزات ، ۲۰۷ دلار و ۲۶ سنت برابر با ۲۵۴ هزار و ۱۰۰ تومان است.

۲- در ايالت ديترويت آمريكا ، ميانگين قيمت هر متر مربع مسكن نوساز مبله شده با تمامي لوازم و تجهيزات برابر با ۱۸۸ دلار و ۹۷ سنت يا ۶۲ دلار و ۴۵ سنت در هر فوت مربع، كه مي شود ۲۳۱ هزار و ۶۷۷ تومان.

۳- در ايالت فورت وين آمريكا، ميانگين قيمت هر متر مربع مسكن نوساز مبله و نوساز، ۶۶ دلار برابر با ۲۰۱ دلار و ۱۶ سنت كه مي شود ۲۴۶ هزار و ۶۲۲ تومان.

۴- در شهر تولدو آمريكا، ميانگين قيمت هر فوت مربع مسكن ۶۷ دلار برابر با ۲۰۴ دلار و ۲۱ سنت در هر متر مربع كه مي شود ۲۵ هزار و ۳۶۱ تومان.

۵- در شهر ويچيتا آمريكا، قيمت هر فوت مربع مسكن ۶۹ دلار و ۴ سنت كه برابر با ۲۱۰ دلار و ۳۱ سنت در هر متر مربع كه مي شود ۲۵۷ هزار و ۸۴۰ تومان.

۶- در شهر نيوجرسي، ميانگين هر فوت مربع مسكن نوساز و مبله شده با تمامي لوازم و تجهيزات، ۲۹۹ دلار برابر ۹۱۱ دلار و ۳۵ سنت كه مي شود يك ميليون و ۱۱۷ هزار و ۳۱۵ تومان.

۷- در شهر سن خوزه، ميانگين قيمت هر فوت مربع مسكن نوساز، مبله شده با تمامي لوازم و تجهيزات، ۳۱۵ دلار برابر با ۹۶۰ دلار و ۱۲ سنت كه مي شود يك ميليون و ۱۷۷ هزار و ۳۸۹ تومان.

۸- در شهر واشنگتن سيتي، ميانگين قيمت هر فوت مربع مسكن نوساز و مبله شده، ۳۸۱ دلار برابر با ۱۰۳۰ دلار و ۵۲ سنت در هر متر مربع كه مي شود يك ميليون و ۲۶۳ هزار و ۴۰۱۷ تومان.

۹- در شهر سن فرانسيسكو گرانترين شهر آمريكا، قيمت هر فوت مربع بهترين مسكن مبله و با تمامي لوازم و تجهيزات، ۴۲۰ دلار و ۹۹ سنت برابر با ۱۲۸۳ دلار و ۲۰ سنت كه مي شود يك ميليون و ۵۰۷ هزار تومان.

اما ميانگين هر فوت مربع قيمت مسكن در كشور آلمان بنابر تازه ترين ليست ارائه شده ، ۹۸ دلار آمريكا برابر ۲۹۸ دلار و ۷۰ سنت در هر متر مربع كه مي شود ۳۶۶ هزار و ۲۰۶ تومان.
نكته جالب اينكه ميانگين قيمت مسكن در هر فوت مربع شهر مادريد پايتخت اسپانيا با كاهش ۲۹ درصدي روبرو بوده و به تنها ۲۶ دلار رسيده كه مي شود ۷۹ دلار و ۲۴ سنت در هر متر مربع برابر با تنها ۹۷ هزار و ۱۵۸ تومان.

اكنون به قيمت مسكن در شهرهاي مختلف عربستان سعودي مي پردازيم:
۱- در شهر جده، ميانگين قيمت بهترين مسكن مبله، نوساز و با تمامي لوازم و تجهيزات، هر متر مربع ۶۵۳ دلار برابر ۸۰۵ هزار و ۷۰ تومان.

۲- در شهر رياض ميانگين قيمت هر متر مربع مسكن مبله، نوساز، نزديك به مركز شهر ۷۶۲ دلار برابر با ۹۳۴ هزار و ۲۱۲ تومان.

– قيمت يك آپارتمان ۱۵۰ متري نوساز اماده فروش در مركز پاريس با تمامي امكانات و تجهيزات مبله شده، برابر با ۶۰ هزار دلار يعني حدود ۷۴ ميليون تومان و نكته جالب اينكه در كشور فرانسه، قيمت مسكن سالهاست كه هيچ تغييري را تجربه نكرده است.

گفتني است ، در بسياري از كشورهاي اروپايي و آسيايي، قيمت مسكن منطقه اي، براساس سال ساخت تعيين مي شود و متقاضيان در صورت كمترين نوسان مثبت، خريد مسكن را متوقف مي كنند و به همين دليل، بهاي مسكن در بيشتر نقاط جهان رشد منفي را تجربه مي كند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=866
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه