كاهش سن آرايش در ميان دختران ايراني

معاون غذا و داروي دانشگاه علوم پزشكي استان زنجان گفت: سن آرايش در پنج سال اخير از 19 سال به 13 سال كاهش يافته است.

به نوشته روزنامه جمهوری اسلامی ، مهرداد حميدي اظهار كرد: كشور ايران در زمينه مصرف محصولات آرايشي و بهداشتي در منطقه دومين كشور محسوب مي‌شود.

وي با بيان اينكه ايران از نظر استفاده از لوازم آرايشي و بهداشتي رتبه هفتم را كسب كرده است، افزود: متاسفانه در زمينه فرهنگسازي و ارائه آموزش‌هاي لازم به افراد جامعه اقدامات لازم در جامعه صورت نگرفته است.

معاون غذا و داروي دانشگاه علوم پزشكي استان زنجان بر ضرورت توجه به فرهنگسازي در زمينه استفاده مردم از لوازم آرايشي و بهداشتي تاكيد كرد و افزود: سن آرايش در پنج سال اخير از 19 سال به 13 كاهش يافته است و بايد دستگاه‌هاي فرهنگي اقدامات لازم را در اين زمينه انجام دهند.

وي با بيان اينكه ضروري است برنامه مصون‌سازي فرهنگي در جامعه مورد توجه قرار گيرد، خاطرنشان كرد: بايد در اين زمينه دلسوزان فرهنگي پاي‌كار آمده و نسبت به حساس سازي خانواده‌ها اقدامات لازم را انجام دهند.

حميدي با اشاره به حمايت‌ها و همكاري معاونت غذا و داروي دانشگاه علوم پزشكي در زمينه اجراي برنامه‌هاي آموزشي و فرهنگي در جامعه خاطرنشان كرد: ‌علاوه بر فعاليت‌هاي نظارتي بايد فعاليت‌هاي فرهنگي تاثيرگذاري نيز در جامعه انجام شود.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=953
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه