میهن صنعت :

كسب رتبه نخست كشوري توسط غله زنجان در زمينه آموزش نانوايان

مديرعامل شركت غله وخدمات بازرگاني استان زنجان گفت: شركت غله استان زنجان در زمينه آموزش نانوايان رتبه نخست كشوري را كسب كرده است.


به گزارش میهن صنعت به نقل از روابط عمومي شركت غله وخدمات بازرگاني استان زنجان، پرويزخالقي گفت:  سال گذشته  اين استان در زمينه آموزش نانوايان رتبه دوم كشوري را دارا بود، ولي با اقدامات صورت گرفته در سه ماهه چهارم سال گذشته و در سه ماهه نخست سال جاري استان زنجان در رتبه نخست كشوري در بحث آموزش نانوايان قرارگرفت.
وي در ادامه با اشاره به برخي از اقدامات اين شركت در زمينه آزمايش نان و آرد توليدي در استان اضافه كرد: كيفيت اين دو محصول به صورت مستمر توسط بازرسان شركت غله مورد آزمايش قرار مي‌گيرد.
مديرعامل شركت غله استان زنجان با اشاره به اينكه در حال حاضر آزمايشگاه شركت غله استان زنجان يكي از مجهزترين آزمايشگاه‌هاي استان است، اضافه كرد: به منظور پخت نان در حد مطلوب به صورت مستمر كيفيت نان توليدي در اين آزمايشگاه‌ها مورد‌ آزمايش قرار مي‌گيرد.
وي ميزان رطوبت آرد توليدي، ميزان گلوتن موجود در آرد، اسيديته و خاكستر را از مواردي عنوان كرد كه بر روي آرد توليدي مورد بررسي قرار مي‌گيرد.
خالقي درادامه با اشاره به اينكه اگر رطوبت آرد توليدي در بالاتر از حد مجاز باشد، موجب كپك‌زدگي مي‌شود، افزود: با بررسي‌هاي صورت گرفته ميزان رطوبت آرد توليدي در استان زنجان در حد مطلوب قرار دارد.
وي همچنين با اشاره به اينكه پايين‌بودن ميزان گلوتن آرد موجب سستي خمير شده و نانوا را مجبور به استفاده از آرد مي‌كند، اضافه كرد: با آزمايش‌هايي كه بر روي آردهاي توليدي صورت مي‌گيرد، تلاش مي‌شود آردهاي توليدي از اين نظر در كيفيت مطلوبي قرار داشته باشند.
مديرعامل شركت غله استان زنجان در پايان با اشاره به اينكه نان مطلوب ناني است كه داراي رنگ تيره باشد، اضافه كرد: در حال حاضر برخي از افراد جامعه بر اين باور هستند كه رنگ روشن نان دليل بر كيفيت آن است، ولي اينگونه نيست و هر قدر نان تيره‌تر باشد، كيفيت آن بالاتر است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=1589
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه