«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

لوکس فرانسوی در یک قدمی بازار ایران/ دی اس7 کراس بک را بیشتر بشناسید

شرکت آرین موتور تابان ترکیب جالبی از هنر و صنعت را برای معرفی بیشتر این محصول انتخاب کرد و در مراسمی دو روزه در ایزدشهر مازندران، به معرفی بیش از پیش دی اس7 کراس بک پرداخت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، روز پنجشنبه و جمعه مراسمی با سبک و سیاق فرانسوی و البته خلاقیت، فرهنگ و هنر ایرانی برگزار گردید تا خوش نقش فرانسوی برای بار دوم در جمع خبرنگاران حضور داشته و شرایط برای آشنایی بیشتر با این محصول فراهم شود.

شرکت آرین موتور تابان ترکیب جالبی از هنر و صنعت را برای معرفی بیشتر این محصول انتخاب کرد و در مراسمی دو روزه در ایزدشهر مازندران، به معرفی بیش از پیش این محصول پرداخت.

در تمامی بازارهای جهانی صنعت و هنر در کنار یکدیگر قرار گرفته اند و آرین موتور تابان نیز با الهام از همین موضوع از این فرصت استفاده کرده و جهت معرفی بیش از پیش دی اس7 کراس بک، از قرار دادن این محصول در کنار آثار هنری مجتمع رفاهی دیدی (DD) بهره برد.

دیدی (DD) یک مرکز رفاهی خاص در شمال کشور است که در نوع طراحی آن، از ترکیب هنر، فرهنگ و صنعت استفاده شده است.

شاید تا پیش از این اگر اسمی از کراس اوورهای لوکس بازار آورده می شد، نگاه های سنگین و مغرور آلمانی ها را حس می کردیم که البته با ورود ژاپنی هایی نظیر اینفینیتی و لکسوس، انحصار آلمانی در این کلاس پرطرفدار بازار شکسته شد.

برند دی اس که حدود دوسال از ورود آن به بازار ایران می گذرد، تاریخچه ای 70 ساله را یدک می کشد. دی اس7 کراس بک، معنای متفاوتی از طراحی لوکس در این کلاس را به بازار جهانی دیکته کرده و حالا قرار است این محصول متفاوت توسط نماینده ایرانی خود (آریان موتور تابان) به بازار ایران عرضه شود.

به همین بهانه قصد داریم تا جزئیات بیشتری از این لوکس فرانسوی را معرفی کنیم تا علاقه مندان به این برند اطلاعات دقیقی از این محصول به دست بیاورند.

مشخصات فنی

دی اس7 کراس بک برای اولین بار در نمایشگاه خودرو ژنو 2017 رونمایی شد که در آن زمان از این محصول به عنوان یک لوکس اسپرت نام برده می شد چرا که ظاهر این خودرو در عین لوکسی تمام عیار که به هیچ وجه حس یک کراس اوور ارزان قیمت را منتقل نمی کند، اسپرت هم به نظر می آمد.

اما محصولی که به بازار ایران عرضه می شود از یک موتور 1600 سی سی توربو بهره می برد. این پیشرانه قدرت خروجی 163 اسب بخار و حداکثر گشتاور 240Nm را در اختیار راننده قرار خواهد داد. همچنین این خودرو مجهز به گیربکس 6 سرعته و پدال گاز دو مرحله ای نیز است.

دی اس7 کراس بک را می توانید 210 کیلومتر بر ساعت برانید و برای عبور از مسیرهای ناهموار این فرانسوی لوکس را به سیستم تعلیق تطبیقی سه حالته مجهز کرده اند تا بدنه حداقل تکان و نوسان را داشته و راحتی سرنشینان آن نیز حفظ شود.

در بخش ایمنی نیز دی اس دست کمی از رقبای بازار جهانی خود ندارد. دی اس 7 کراس بک مجهز به ترمز با تکنولوژی ABS، ESP، EBV و ASR است. از دیگر امکانات ایمنی این محصول نیز می توان به سیستم کمکی شروع حرکت در سر بالایی HSA، کروز کنترل مجهز به محدودکننده سرعت، سیستم پایش و هشدار نقاط کور، ایبرگ های راننده، سرنشین جلو، جانبی صندلی های جلو و پرده ای، ترمز دستی الکترونیکی اتوماتیک، ترمز پارک الکترونیک، کنترل چسبندگی به جاده (Grip control) و کروز کنترل با قابلیت تنظیم فاصله طولی اشاره کرد.

دی اس7 کراس بک برای راحتی پارک این خودرو با توجه به شلوغی شهرهایی نظیر تهران و دیگر کلانشهر ها مجهز به سیستم پارک اتوماتیک خودکار و همچنین سنسورهای پارک جلو و عقب و دوربین دید عقب با قابلیت مشاهده در شب شده است.

یکی دیگر از ویژگی های این خودرو وجود دو نمایشگر 12 اینچی لمسی در داخل اتاق بر کنسول میانی و پشت فرمان است که راحتی بیش از پیش را برای راننده فراهم آورده است.

از هرچیز این خودرو که بتوانیم عبور کنیم، اما نوع چراغ های خودرو و قابلیت های جذاب آن قابل عبور نیستند.

چراغ های جلو LED دی اس7 کراس بک مجهز به سنسور نور و روشنایی شده است. به نظر می رسد ترکیب بندی مناسب نور و نوع طراحی ظاهری آن برای این برند فرانسوی بسیار مهم بوده و هرچه هنر در چنته داشتند در آن به خرج داده اند.

حالت های متفاوت نور رسانی در این خودرو محدود به چند اتفاق ساده نمی شوند. تنظیم نور چراغ های جلو درون شهری : تنظیم نور کافی در سرعت 30 تا 50 کیلومتر بر ساعت، تنظیم نور در اتوبان به این معنی که میزان نور در سرعت بالای 110 کیلومتر بر ساعت افزایش خواهد داشت، چرخش خودکار مه شکن در پیچ، گردش اتوماتیک چراغ ها (AFS)، چراغ های LED روشنایی در روز، نورپردازی داخلی تنها بخشی از هنرنمایی فرانسوی ها در عملکرد نور این خودرو به شمار می رود.

به گزارش خبرنگار میهن صنعت دی اس7 کراس بک در دو تریم ریوولی و اوپرا مدل 2018 به بازار ایران عرضه خواهند شد. بر اساس اعلام شرکت آریان موتور تابان قیمت نهایی تریم ریوولی 452 میلیون و تریم اوپرا  459 میلیون تومان قیمت گذاری شده اند  که در دو شرایط فروش نقدی و شراکتی با موعد تحویل 150 روزه برای فروش نقدی و 180 روزه برای فروش مشارکتی به مشتریان تحویل خواهد شد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=151638
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه