میهن صنعت:

مجوز حضور زنان در بازی استقلال و مس صادر شد

بازی استقلال و مس تبدیل به نخستین دیداری خواهد شد که زنان می توانند یک دیدار از لیگ برتر ایران را از ورزشگاه تماشا کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، یک رسانه داخلی ادعا کرد که مجوز حضور زنان در بازی استقلال و مس کرمان در هفته سوم لیگ برتر صادر شده و این دیدار به یک بازی تاریخی تبدیل خواهد شد.

ماجرای ورود بانوان به ورزشگاه‌ها چند سالی‌ است که تبدیل به یکی از مسائل جدی فوتبال ایران شده بود و در موارد مختلف ماجراهایی در این خصوص شکل گرفت و در مقاطعی حتی تبدیل به محل تنش میان فدراسیون فوتبال ایران با مراجع بین المللی مثل فیفا شد و در نهایت با فراهم کردن شرایط و زیرساخت‌های مربوط به این موضوع در چند بازی ملی شاهد ورود محدود بانوان به ورزشگاه‌‌ ها بودیم.

با این وجود همچنان ورود بانوان به دیدارهای داخلی و مسابقات لیگ برتر ممنوع بود و هواداران خانم در تیم‌های مختلف مطالبه حضور در ورزشگاه و حمایت از تیم محبوبشان را داشتند و این اتفاق تا امروز ولی میسر نشده بود و در دو هفته ابتدایی فصل جدید هم شاهد مجوز حضور بانوان در ورزشگاه نبودیم ولی این موضوع برطرف شده و فردا شاهد اولین حضور بانوان در مسابقات لیگ برتر فوتبال هستیم. اتفاقی تاریخی که خیلی‌ها مدت‌هاست منتظرش هستند.

تیم فوتبال استقلال در هفته سوم لیگ برتر از ساعت 19 روز پنج شنبه در ورزشگاه آزادی به مصاف مس کرمان خواهد رفت. پیرامون حضور تماشاگران در این مسابقه صحبت‌های زیادی مطرح شد و آخرین بررسی‌ها حاکی از آن است که این بازی با حضور هواداران آقا و خانم برگزار می شود.

وزیر کشور هم 4 روز قبل در تاریخ 29 مرداد سال جاری، اعلام کرد مشکلی برای ورود بانوان به ورزشگاه‌ها وجود ندارد. البته همانطور که قبلاً‌ مسئولان برگزاری مسابقات اعلام کردند یکسری زیر ساخت‌ها و برنامه‌ریزی‌ها برای ورود هواداران خانم در نظر گرفته شد.

طبق این برنامه ریزی 500 هوادار خانم از طریق سامانه بلیط فروشی امکان تماشای مسابقه استقلال و مس را دارند. به نظر می رسد این هواداران در جایگاه شماره 5 ورزشگاه آزادی مستقر می‌شوند. برای آن‌ها پارکینگ جداگانه ای در نظر گرفته شده و از درب شرقی استادیوم آزادی وارد ورزشگاه می‌شوند.

پیش از این فیفا هم با ارسال نامه ای خواستار ایجاد امکان حضور بانوان در ورزشگاه‌ها شده بود./ورزش سه

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=250941
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه