رئیس سازمان حفاظت محیط زیست:

محصولات پارس خودرو استاندارد است

به مناسبت هفته محیط زیست مهندس محمدی زاده- معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در راس هیاتی از شرکت پارس خودرو بازدید کرد.

به گزارش «ميهن صنعت »،  محمدی زاده -معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به همراه معاونان و مدیران ارشد این سازمان، پوستین دوز مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا و جمعی از مدیران ارشد گروه خودروسازی سایپا در شرکت پارس خودرو حاضر و از دستاوردهای به دست آمده در حوزه زیست محیطی و استاندارد آلایندگی یورو 4 محصولات شرکت پارس خودرو بازدید کردند.

در ابتدا پوستین دوز مدیر عامل گروه خوروسازی سایپا، این بازدید را در راستای اهداف مشترک گروه خودروسازی سایپا و سازمان حفاظت محیط زیست دانست و افزود: گروه خودروسازی سایپا پرچم دار مسائل محیط زیست در صنعت خودروسازی است و همواره جلوتر از قوانین وضع شده حرکت کرده و در این حوزه پیشتاز می باشد.

وی افزود: پروژه یورو 4 در اواخر سال گذشته توسط ریاست محترم جمهور رونمایی شد و گروه خودروسازی سایپا قبل از تعریف این پروژه، ساز و کارهای آن را شروع کرده است.

مهندس پوستین دوز تامین منابع مالی را بسیار ضروری دانست و افزود: در زنجیره تامین قطعات بابت تغییر تکنولوژی خطوط تولید و قطعه سازی به سرمایه گذاری بیش از 100 میلیارد تومان نیاز داریم.

مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا عدم تامین سوخت یورو 4 را از دیگر مشکلات این پروژه دانست و افزود: شرکت های خودروسازی در بحث CNG تجربه تلخی داشته اند چرا که در آن زمان بسیاری از الزامات را خودروسازان تامین و رعایت کردند ولی در تامین سوخت متاسفانه وزارت نفت از برنامه عقب بود و مشکلاتی که برای خودروها در عدم تولید سوخت مناسب ایجاد شد به ضرر خودروسازان شد. مشتریان هم این مشکل را از طرف خودروسازان می دانستند در صورتی که هیچ ارتباطی به آنها نداشت و مشکل، سوخت استاندارد بود که باعث اختلال در عملکرد خودرو می شد.

وی اظهار امیدواری کرد که مسائل مربوط به این پروژه با ارتقا تعامل دو سازمان  به نحوی که منافع ملی به بهترین نحو تامین شود حل خواهد شد.

در ادامه مهندس محمدی زاده معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ضمن تقدیر از عزم و اراده گروه خودروسازی سایپا در پیشبرد اهداف زیست محیطی افزود: در گروه خودروسازی سایپا عزم و اراده قابل تقدیر وجود دارد چرا که اگر این اراده نبود طراحی، تامین قطعات و ساماندهی تولید که فرآیندی پیچیده است اینچنین با کیفیت انجام نمی پذیرفت.

وی افزود: انجام پروژه یورو 4 برای گروه خودروسازی سایپا باعث اعتبار و عزت است چرا که ثابت شد توان مهندسی کشور بسیار بالا است و کاری را که در کشورهای اروپایی در زمانی طولانی انجام شد در کمتر از یک چهارم همان زمان و توسط مهندسان و کارشناسان ایرانی محقق شد. در سال 90 با وجود افزایش تولید خودرو در کشور میزان آلایندگی ها کاهش داشت و این جای تقدیر دارد.

معاون رئیس جمهور ضمن پذیرش مشکلات موجود در حوزه تولید و تامین سوخت یورو 4 برای محصولات تولید شده افزود: طبق توافقی که با وزارت نفت انجام شده از ابتدای خرداد ماه 9 میلیون لیتر و از ابتدای تیرماه 11 میلیون لیتر سوخت یورو 4 ارائه خواهد شد و قطعا مشکلاتی که ناشی از عدم تامین و توزیع سراسری سوخت مناسب یورو 4 در کشور مطرح است بر طرف خواهد شد.

مهندس محمدی زاده فعالیت در حوزه تولید را یک مجاهدت در راه خدا دانست و افزود: با توجه به شرایطی که کشورهای اروپایی برای کشور ما به وجود آورده اند تلاش در حوزه تولید یک جنگ تمام عیار در سطح بین المللی است و صنایع ما به خصوص صنعت خودروسازی با وجود تمام مشکلات، در تولید به موقع و با کیفیت محصول، با اقتدار وظایف خود را انجام می دهد که این شبیه به معجزه است.

وی پیشرفت های صورت گرفته در صنعت خودروسازی را ناشی از لطف خدا و همت کارشناسان و مهندسان ایرانی دانست و افزود: در درجه اول لطف خداوند و سپس تدابیر صحیحی که مسوولین نظام و به ویژه دولت در حمایت از تولید ملی داشتند و همچنین همت بالای مجموعه مدیران، مهندسان و دست اندرکاران تولید باعث افزایش سطح بهره وری، رعایت ملاحظات زیست محیطی و افزایش استانداردها و در نهایت رضایت مندی مشتری شده است.

مهندس محمدی زاده رشد حجم و کیفیت تولید را بسیار خوب ارزیابی کرد و افزود: با وجود مشکلات اقتصادی که دشمنان کشور ایجاد کرده اند ولی با همت تمامی مسوولان و کارشناسان توانستیم سطح کیفیت تولید را بهبود دهیم و امیدوارم این روحیه تلاش، روز به روز افزایش یابد و شاهد توفیقات بیشتر باشیم.

وی پارس خودرو را شرکتی با قدمت بالا دانست که محصولات آن دارای استاندارد، با کیفیت قابل قبول و تلاش کارکنان آن شایسته تقدیر است.

 

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=1250
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه