مخالفت مصر با تحریم نفتی ایران

میهن صنعت : منبعی آگاه در بخش انرژی مصر به روزنامه «الاهرام» گفت که نفت ایران مانند نفت سایر کشور‌ها، بر اساس مفاد قراردادی که سالانه تمدید می‌شود، انتقال می‌یابد؛ هیچ دستوری مبنی بر متوقف کردن حمل و نقل دریایی نفت ایران دریافت نکرده‌ایم. تحریم‌های اتحادی

دولت مصر با تاکید بر این که به تحریم‌های یک جانبه اتحادیه اروپا علیه ایران اهمیتی نمی‌دهد، اعلام کرد که انتقال نفت خام ایران از خاک مصر را متوقف نخواهد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری بلومبرگ، مقام‌های مصر اعلام کردند که برنامه‌ای برای توقف انتقال نفت خام ایران از طریق کانال سوئز که از خاک این کشور می‌گذرد، ندارند.

بنا بر این گزارش، نفت خام ایران از طرق خط لوله‌های شرکت «سومد» که کانال سوئز را به دریای مدیترانه متصل می‌کند، انتقال داده می‌شود.

منبعی آگاه در بخش انرژی مصر به روزنامه «الاهرام» گفت که نفت ایران مانند نفت سایر کشور‌ها، بر اساس مفاد قراردادی که سالانه تمدید می‌شود، انتقال می‌یابد؛ هیچ دستوری مبنی بر متوقف کردن حمل و نقل دریایی نفت ایران دریافت نکرده‌ایم.

وی ادامه داد که تحریم‌های اتحادیه اروپا ارتباطی به مصر ندارد و تنها شامل کشورهای عضو این اتحادیه می‌شود.

ترکیه که یکی از عمده‌ترین مصرف کنندگان نفت خام ایران است، در ماه می از طرق کانال سوئر روزانه ۱۶۰ هزار بشکه نفت خام ایران دریافت کرد.

 

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=2072
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه