مشکوک بودن اعطاي ميزباني جام جهاني به آلمان

سپ بلاتر، رئيس فيفا، اعلام کرد ممکن است اعطاي ميزباني جام جهاني 2006 به آلمان به دليل مسائل پشت پرده اتفاق افتاده باشد.


رئيس سوئيسي فيفا اعلام کرد که يکي از اعضاي فيفا که در راي گيري ميزبان جام جهاني حق راي داشت، در زمان راي گيري سالن را ترک کرد و معتقد است شک نکردن به اين موضوع، از روي سادگي اش بوده است.

او در گفتگويي گفت:" ممکن است ميزباني جام جهاني فروخته شده باشد. فکر مي کنم در مورد جام جهاني 2006 اين اتفاق رخ داد، وقتي که يکي از اعضا در آخرين لحظات سالن را ترک کرد؛ به اين ترتيب به جاي اينکه راي گيري 10-10 شود، 10-9 به نفع آلمان شد.

خوشحالم که راي تعيين کننده به من تعلق نداشت. شايد من در آن زمان زيادي ساده بودم. نمي خواهم کسي را متهم کنم. تنها اتفاقي که رخ داد را تعريف کردم."

اين اظهارات بلاتر با واکنش تند مسئولان فدراسيون فوتبال آلمان روبرو شد.

هلموت ساندروک، دبير کل فدراسيون فوتبال آلمان اعلام کرد بلاتر مي خواهد با اين اظهارات، اذهان را از ماجراي رشوه گيري ژائو هاوه لانژ منحرف کند.

بلاتر همچنين اعلام کرد يکي از روساي فدراسيون هاي فوتبال که نامي از آن نبرد، قصد داشت در سال 1986 به او رشوه بدهد.

" زماني که من دبيرکل فيفا بودم، رئيس فدراسيون يکي از کشورها نزد من آمد و تلاش کرد به من رشوه بدهد. در آن زمان مرحله حذفي رقابت هاي جام جهاني 1986 در جريان بود. اين اتفاق همين جا در مقر فيفا رخ داد.

او نزد من آمد و گفت خيلي خوب مي شود اگر داور به سود ما سوت بزند. او يک پاکت که 50 هزار دلار در آن به من داد و من آن را به حسابدار مان دادم.

ما حسابي به نام او (فرد رشوه دهنده) باز کرديم و پول را به آن حساب ريختيم و بعد از مدتي به او جريان را گفتيم. از آن پس کسي به من پيشنهاد رشوه نکرد."

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=2042
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه