میهن صنعت :

معافیت 5ساله خودروها از معاینه فنی مخالف نظر پلیس است

افزایش معافیت معاینه فنی خودروهای نو از دو به پنج سال در مجلس هشتم برخلاف نظر پلیس راهنمایی و رانندگی کشور بوده است.


به گزارش میهن صنعت به نقل از موج، سردار اسکندر مومنی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور، با تاکید دوباره بر این مطلب اظهار داشت: در جریان تصویب قانون جدید راهنمایی و رانندگی در مجلس شورای اسلامی که سال گذشته انجام گرفت، در مجلس حاضر شدیم و نظر خود را در خصوص معافیت معاینه فنی خودروهای نو بیان کردیم.
وی افزود: در آن زمان نیز گفتیم که نظر پلیس راهنمایی و رانندگی کشور معافیت 2 ساله از معاینه فنی برای خودروهای نو است و افزایش آن به 5 سال را زیان ده می بینیم.
به گزارش موج، قانون جدید راهنمایی و رانندگی که اردیبشت ماه سال 90 برای اجرا ابلاغ شد، قانونی جامع در امر نظارت بر حمل و نقل جاده ای کشور است. اما این قانون که به گفته متولیان بررسی و سیاست گذاری آن، جلسات کارشناسی بسیاری را تا تصویب پشت سرگذاشته است، یک ضعف بزرگ دارد.
در ماده 9 این قانون، معافیت از معاینه فنی خودروهای نو از 2 سال به 5 سال افزایش یافته که این افزایش که به گفته برخی نمایندگان مجلس هشتم از زیر دست نمایندگان در رفته است، علاوه بر افزایش آلودگی هوا به دلیل آلایندگی بیشتر خودروها، خطر بروز تصادفات رانندگی را به دلیل وجود نقص فنی رفع نشده، افزایش می دهد.
سال گذشته بیش از 20 هزار نفر از هموطنانمان در تصادفات جاده های کشور جان خود را از دست دادند. کارشناسان امر نقش اشکالات فنی خودروها را یکی از عوامل بروز سوانح رانندگی عنوان کرده اند. حال باید به این سوال جواب داد کسانی که فقط به دلیل وجود ایراد در ساختار نظام معاینه فنی خودروها اقدام به پاک کردن صورت مسئله کرده اند، می توانند پاسخگوی خانواده ای باشند که امروز سرپرست خود را در حادثه ای رانندگی از دست داده است؟!

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=2066
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه