نبود ساختار صنعتی ، عامل بروز مشکل در صنعت خودرو ایران

وجود تحریم های موجود در عرصه صنعت، عدم رقابت پذیری درصنعت خودروی داخلی و وارداتی به جهت تعرفه بالا، نبود نوآوری و تحقیق و توسعه دراین عرصه و همچنین کمبود نقدینگی ازجمله مشکلاتی است که در مسیر صنعت خودروی کشور وجود دارد که باید در راستای رفع انها اقدام شود


عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان گفت : نبود ساختار صنعتی مناسب در زمینه های گوناگون صنعت کشور هم اکنون مشکلاتی را برای صنعت خودرو بوجود آورده به طوری که این امرمانع ایجاد بازاررقابتی در کشور شده است.


اصفهانیان درگفتگو با خبرنگار خبرخودرو افزود : وجود تحریم های موجود در عرصه صنعت، عدم رقابت پذیری درصنعت خودروی داخلی و وارداتی به جهت تعرفه بالا، نبود نوآوری و تحقیق و توسعه دراین عرصه و همچنین کمبود نقدینگی ازجمله مشکلاتی است که در مسیر صنعت خودروی کشور وجود دارد که باید در راستای رفع انها اقدام شود.


وی افزود : کشور چین تا کنون توانسته با داشتن ساختاری صنعتی در این زمینه به موفقیت های بسیاری دست یابد که در این میان دولت ما نیز باید برای رشد و شکوفایی این عرصه با جدا شدن از بخش تولید، نقش نظارتی، حمایتی و قانون گذاری مفیدی خود را تقویت نماید.


استاد دانشگاه صنعتی اصفهان یکی از معضلاتی که در حال حاضر گریبان گیر صنعت خودرو سازی کشورمان می باشد را بالا بودن تعداد پرسنل شرکت ها در مقایسه با میزان تولیدات آن دانست وافزود: این امر با استاندارد جهانی مطابقت ندارد و می تواند یکی از معضلات مهم در عرصه صنعت به شمار رود.


وی در خصوص بحث رقابت پذیری گفت: هنگامی که قیمت تمام شده تولید در داخل نسبت به موارد مشابه بالا باشد رقابت پذیری کاهش می یابد و از سوی دیگر مجبور هستیم وارد چرخه حمایت های دولتی شویم. این حمایت ها تا حدودی ضرورت دارد و  هر چه در سطح بالاتری باشد رقابت پذیری رشد نزولی خواهد یافت،بنابراین برای اینکه مجموعه رو به رشدی داشته باشیم باید هر دو راهکار در کنار هم و به موازات هم پیش روند.

اصفهانیان خاطر نشان کرد: در صورتی که کارخانجات دولتی خصوصی شوند کمک شایانی در رفع مشکلات صنعت خودرو خواهد داشت.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=1396
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه