میهن صنعت :

نتيجه مطلوبتر اكتشافات معدني در صورتي كه ناحيه اي انجام شود

نايب رييس خانه معدن ايران گفت:‌ اكتشافات معدني اگر به صورت ناحيه اي انجام شود نتيجه مطلوب تري را خواهد داشت.


نايب رييس خانه معدن ايران گفت:‌ اكتشافات معدني اگر به صورت ناحيه اي انجام شود نتيجه مطلوب تري را خواهد داشت.

به گزارش میهن صنعت به نقل از روابط عمومي سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران ،‌محمد رضا بهرامن تصريح كرد: خوشبختانه اين نظريه مورد تاييد بسياري از كارشناسان و مسوولان قرار گرفته كه اكتشافات معدني بايد به صورت ناحيه اي انجام شود.

وي با اشاره به توانمندي شركت هاي خصوصي در حوزه اكتشاف تصريح كرد: بخش خصوصي قادر به اجراي عمليات اكتشافي حتي در معادن بزرگ است به گونه اي كه مي توان از وجود اين شركت ها و سرمايه آ‌ن ها براي شناسيايي ذخاير جديد و اكتشافات تفصيلي به ويژه در معادن فلزي بهره برد.

بهرامن با تاكيد بر اينكه بسياري از شركت هاي داخلي و خارجي نيازمند توليدات معدني هستند ادامه داد : اين بخش به دليل جذابيت هايي كه دارد با چالش هاي كمتري براي توسعه مواجه است.

نايب رييس خانه معدن ايران همچنين درباره تامين ماشين آلات معدني اظهار داشت: در حال حاضر تنها در اين بخش مشكلاتي وجود دارد كه براي حل آن پيشنهاد هايي به دولت مطرح كرده ايم كه به نفع توليد كشور باشد.

اين مسول تشكل معدني همچنين با بيان اينكه به دليل وجود نقاط قوت، بخش معدن با چالش هاي كمتري از تحريم مواجه شده گفت: در شرايط حاضر وضعيت مناسبي براي ايجاد كنسرسيوم هاي بزرگ معدني فراهم است كه با آن مي توان باري از دوش بخش دولتي برداشت به گونه اي كه همزمان با توسعه معادن از شرايط اقتصاد تك محصولي نيز خارج شد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=2138
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه