قدرتمندترین کشنده چینی بازار ایران؛

نخستین سری کشنده شک موتو X5000 آرین دیزل تحویل مشتریان شد

نخستین سری از کشنده های شک موتو X5000 آرین دیزل به مشتریان تحویل داده شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»،   آرین دیزل که بازوی تجاری ساز شرکت آرین موتور بوده و پیشتر در زمینه عرضه کامیونت و ون فعالیت داشته، در نمایشگاه اصفهان نخستین کشنده خود را رونمایی کرد و حال اولین سری از آن را به مشتریان تحویل داد.شک موتو X5000 یکی از قدرتمندترین کشنده های بازار ایران بوده و جزو نخستین کشنده ها با توان تولیدی بالای 500 اسب بخار محسوب می شود.

شرکت آرین پارس موتور متولی تولید این کشنده لوکس و قدرتمند چینی برای آرین دیزل بوده که اکنون روزانه در هر شیفت کاری توان تولید 7 دستگاه از این کشنده وجود دارد. البته مدیر کارخانه آرین پارس موتور اظهار کرد که به زودی تیراژ تولید روزانه کشنده شک موتو X5000 را به دلیل تفاضای بالا به روزانه 10 دستگاه در هر شیفت افزایش می دهند.

 

البته یک خط تولید جدید برای تولید محصولات شاکمان (شک موتو) در آرین پارس موتور به زودی افتتاح می شود که ظرفیت تولید به کمک آن دو برابر می شود و در هر شیفت کاری امکان تولید 15 دستگاه کشنده و دیگر محصولات تجاری شاکمان وجود دارد. سعید محمودی مدیرعامل آرین دیزل در حاشیه برنامه تحویل کشنده های شک موتو X5000 اظهار کرد که این شرکت در سال آینده سبد محصولات شک موتو را گسترش می دهد. وی در ادامه گفت در شش ماه دوم سال 1402 قرار است که کامیون های تک و جفت محور شک موتو در دو کاربری باری و کمپرسی به سبد محصولات آرین دیزل اضافه شود که به موجب آنها سهم این شرکت از بازار خودروهای تجاری افزایش خواهد یافت. شنیده ها حاکیست که این دو کامیون شک موتو با نام های لاری و ریجید به بازار عرضه می شوند.

محمودی در ادامه گفت که آرین دیزل برای بازار خودروهای تجاری سبک و کامیونت ها نیز برنامه دارد. این شرکت هم اکنون کامیونت های جک را در سه مدل  6، 8.5 و 9 تن به بازار ایران عرضه می کند که اتفاقا استقبال بسیار خوبی هم از این کامیونت ها شده است. وی اظهار کرد که آرین دیزل برنامه دارد در اوایل شش ماه دوم سال 1402 نسخه فیس لیفت کامیونت های جک را با عرضه نسخه 12 تن با فیس جدید معرفی کند و سپس مدل فیس لیفت دیگر کامیونت های آرین دیزل را معرفی می کند.

مدیرعامل آرین دیزل اظهار کرد که سال آینده برنامه این شرکت برای تولید کشنده شک موتو X5000 چیزی بین 800 تا 1000 دستگاه بوده که با در نظر گرفتن تولید کامیونت های جک و همچنین کامیون های تک و جفت شک موتو می توان انتظار داشت تولید آرین دیزل در سال آینده به بیش از 2000 دستگاه از انواع خودروهای تجاری می رسد.

مشخصات کشنده شک موتو X5000

کشنده شک موتو X5000 به لطف پیشرانه 13 لیتری شش سیلندر خطی توربودیزل کامینز لقب قدرتمندترین کشنده چینی بازار ایران را به خود اختصاص داده است. این نیروگاه حجیم قادر به تولید 520 اسب بخار قدرت و 2460 نیوتن متر گشتاور بوده و نیروی تولیدی آن توسط گیربکس 16+2 سرعته اتوماتیک ساخت Fast به چرخ ها منتقل می شود. این کشنده دارای ریتاردر 5 حالته بوده و استاندارد آلایندگی یورو 5 EEV را پاس می کند.

این کشنده به موجب پیشرانه قدرتمند در رنج کشنده های 44 تن و بوژی کش ها قرار می گیرد و سیستم ترمز آن از برند معتبر WABCO بوده و از نوع پنوماتیکی دو مداره با ترمزهای دیسکی در هر دو محور است. نکته مثبت کشنده شک موتو سیستم های کمکی ترمز آن از جمله ترمز اضطراری خودکار با رادار جلو و رادار خط خوان بوده که ایمنی این غول چینی را نسبت به دیگر کشنده های قدیمی افزایش داده است. برای کنترل بهتر خودرو در سرازیری هم ترمز موتور JACOB برای این کشنده لحاظ شده است.

شک موتو X5000 یکی از لوکسترین و پریمیوم ترین کشنده های بازار بوده و دارای تجهیزات ایمنی و رفاهی همچون سیستم ترمز ضد قفل، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، کنترل پایداری الکترونیکی، کنترل لغزش، ریتاردر 5 مرحله ای، سیستم ترمز اضطراری خودکار AEBS، ترمز موتور، سیستم هشدار خروج از خط، رادار نقطه کور، دوربین دید 360 درجه، سنسور فشار باد تایرها، کولر درجا، بخاری درجا، نمایشگر 10 اینچی لمسی سیستم مالتی مدیا، کابین با دو تخت خواب، سیستم تعلیق کابین با 4 بالن، بالابر هیدرولیکی و الکترونیکی کابین، خروجی برق 220 ولت، سنسور نور، سنسور باران، چراغ های LED جلو، تعلیق بادی صندلی راننده و گرمکن، تنظیم ارتفاع چراغ های جلو و کروز کنترل است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=260282
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه