نشست خبری عرضه ی سایپاکاشان در فرابورس برگزار شد

مدیر عامل سایپا کاشان، معاون مالی گروه خودروسازی سایپا و دو تن از اعضای هیئت مدیره سایپاکاشان با حضور در کنفرانس خبری به سئوالات خبرنگاران در باره عرضه سهام سایپاکاشان در فرابورس در تاریخ 25 اردیبهشت پاسخ گفتند.

به گزارش سایپا نیوز : دکتر امیری در این کنفرانس خبری  گفت: یکی از مهمترین اقدامات انجام شده در شرکت سایپا کاشان انجام دو پروژه همزمان از جمله پروژه ساخت و راه اندازی کارخانه و همچنین تولید انبوه خودرو تیبا بوده است. در این گروه ابتدا بر ساخت و طراحی دو پلت فرم و همچنین زیر ساختهای جانبی تاکید شد و سپس خط تولید رنگ و بدنه نیز به بهره برداری رسید. وی افزود: در سال اول بهره برداری این شرکت 80 هزار دستگاه خودرو تولید شد که در سال 90  این تعداد به134 هزار دستگاه رسید که این امر نشان دهنده اقدامات مؤثر و توان مدیریتی گروه خودرو سازی سایپا است. کیفیت محصول خروجی این کارخانه تمایز زیادی با سایر خطوط دارد که همین امر ارزش افزوده مضاعفی را برای شرکت به همراه داشته است.
معاون مالی و اقتصادی سایپا در مورد دلایل ورود با تأخیر سایپا کاشان به فرابورس هم توضیح داد و گفت: با توجه به برنامه ای که برای ورود سایپا کاشان به فرابورس تعریف شده بود لازم بود سهام عام تبدیل به قرارداد بلند مدت شود. همچنین تهیه گزارش حسابرسی و کارشناسی فرایند هایی بود که باعث زمانبر شدن این اقدام شد. اما هم اکنون همه این فرایندها طی شده و با توجه به اینکه پارامتر های مختلفی در زمان عرضه این سهام بر فضای کلی بازار تاثیر گذار خواهد بود لازم بود تا سایپا سهام شرکت سایپاکاشان را با قیمتی مناسب به بازار عرضه کند و همین باعث طول کشیدن فرایندهای عرضه به فرابورس شد.
مهندس آقا محمدی مدیر عامل شرکت سایپا کاشان نیز در این کنفرانس خبری به معرفی مختصر شرکت پرداخت و گفت: سایپا کاشان با سرمایه 450 میلیارد تومانی در ادیبهشت سال 89 به بهره برداری رسید . در این کارخانه 3 هزار نفر نیروی با تجربه و آموزش دیده مشغول به کار هستند.  سرانه تولید این شرکت با مقیاس های جهانی مطابقت دارد. کیفیت در محصولات سایپاکاشان مرهون استفاده از روش های مدیریتی و کیفی جهانی است که در خطوط این شرکت به کار  گرفته  شده است. دو خودروی تیبا و سایپا111 دو محصول اصلی این شرکت هستند. در سال 1389، 34هزار دستگاه خودرو تیبا در سایپاکاشان تولید شد. به لحاظ کیفی تیبا در گرید B+ قرار می گیرد و بیشترین رضایت مشتریان از خودروی سایپا111 است. مطابق برنامه، تولید سایپا111 افزایش خواهد یافت.
مدیر عامل سایپا کاشان با اشاره به فاز توسعه این کارخانه گفت: علاوه بر برنامه هایی که برای افزایش تولید محصولات تدوین شده است، سایپاکاشان سعی در کاهش برنامه های لجستیک دارد. بنا است پارک صنعتی در سایپاکاشان به بهره برداری برسد تا تولید کنندگان از معافیت های صنعتی بهره مند شوند با انجام این برنامه ها سایپاکاشان و در مجموع این منطقه به قطب خودرو سازی تبدیل خواهد شد.
مدیر عامل سایپاکاشان در باره برنامه های این شرکت در زمینه توسعه محصول گفت: تولید مدل های جدید خودرو تیبا در دستور کار قرار دارند.
در زمینه صادرات مهندس آقامحمدی گفت سایپاکاشان برای گسترش بازار های هدف تلاش می کند و در حال حاضر مهمترین بازارهای خارج از مرزهای ایران را  سوریه، عراق، سودان و ونزوئلا  تشکیل می دهند و  بیشترین صادرات به این کشور ها صورت می گیرد. البته خودروی تیبا در عراق، سوریه، اوکراین و روسیه با استقبال رو به رو بوده است.
مهندس آقا محمدی در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران گفت: در شرکت سایپا کاشان رعایت استاندارد ها شرط لازم است و برای اینکه رضایت مشتری کسب شود استاندارد های لازم در تمام خودروها به کار برده شده است.  به همین منظور خودرو سایپا111 توانسته است بیشترین رضایت مشتری را کسب کند و خودرو تیبا نیز از نظر شاخص رضایت مشتری از شاخص خوبی برخوردار است.
در مورد سئوال واگذاری بلوکی سهام سایپا دکتر امیری توضیح داد و گفت: مذاکرات صورت گرفته برای واگذاری بلوکی سهام سایپا متفاوت است و سایپا معتقد است اگر وارد فرابورس شود عرضه بلوکی سهام نیز می تواند مطرح شود و به همین منظور کمیته واگذاری در سایپا شکل گرفته است و شرکت هایی که وارد بورس می شوند حتماً بحث بلوکی شدن هم به عنوان مذاکرات در نظر دارند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=900
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه