نصب کارت‌خوان در تاکسی‌ها تا پایان سال

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران از احتمال ارائه لایحه نرخ کرایه حمل و نقل عمومی سال جاری در صحن علنی روز آینده شورا خبر داد و گفت: این لایحه به هیات رئیسه شورا ارائه شده و در انتظار نوبت‌دهی هیات‌رئیسه است.

به گزارش فارس خسرو دانشجو درباره وضعیت نهایی لایحه نرخ کرایه های سال جاری، اظهار داشت: کمیسیون عمران شورا لایحه را بررسی کرده و در اختیار هیات رئیسه قرار داده که در این راستا پیشنهادمان این بوده تا فردا این لایحه در دستور جلسه قرار گیرد.

وی ادامه داد: معلوم نیست امکان نوبت‌دهی برای طرح این موضوع در جلسه فردا وجود داشته باشد یا خیر.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: در خصوص تعیین نرخ اتوبوسرانی به دلیل ایجاد تغییرات در طول مسیر آنها نرخ‌ها به شکل دیگری محاسبه شده است اما به طور کلی نوع نگاه شورا در بررسی نرخ کرایه‌های حمل و نقل عمومی سال جاری تغییر یافته است.

وی افزود: سعی کرده‌ایم واقع بین باشیم و با شرایط روز ادامه فعالیتهای مختلف حمل و نقل عمومی را ایجاد کنیم. مسئولان فرمانداری و وزارت کشور برحسب قانون اختیاراتی دارند اما ما نیز اختیاراتی داریم که با در نظرگرفتن تورم موجود و مراعات حال تاکسیر‌ان‌ها نرخی را تعیین کرده‌ایم.

دانشجو ادامه داد:‌ شیوه تعیین نرخ در تاکسیرانی تفاوتی نکرده اما به دلیل مشکلاتی که در خصوص پول خرد وجود داشت مجبور بودیم کرایه‌ها را 25 تا 50 تومان افزایش دهیم اما در تبصره‌ای از تاکسیرانی خواسته ایم در یک بازه زمانی معقول نصب کارت‌خوان در تاکسی‌ها را در پیش بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: این کارت هوشمند باید به گونه ای باشد که در مترو، اتوبوس و تاکسی قابل استفاده باشد؛‌ سازمان تاکسیرانی را مکلف کرده‌ایم که بخش اصلی این کار را تا پایان سال انجام دهد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=857
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه