نظارت مجلس بر پرداخت تسهيلات به خودروسازی

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه محل پرداخت اعتبارات دو هزار میلیاردی باید اعلام شود، گفت: مجلس بر چگونگی تزریق اعتبار به دو غول خودروسازی یعنی سایپا و ایران خودرو نظارت دقیق خواهد داشت.

به گزارش ميهن صنعت ، حسین گروسی  در گفت‌وگو با  خانه ملت درباره اختصاص دو هزار میلیارد تومان تسهیلات به دو خودروساز اصلی  یعنی سایپا و ایران خوردو گفت: باید محل پرداخت تسهیلات به دو خودروسازی اعلام و پس از آن پرداخت‌ها آغاز شود.

نماینده مردم شهریاز، ملارد و شهر قدس در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر قرار باشد مبلغ دو هزار میلیارد تسهیلات به بانک‌ها از محل اعتبارات صندوق توسعه پرداخت شود، با توجه به اساس‌نامه صندوق این مبلغ فقط باید به بخش خصوصی تعلق بگیرد.

وی با بیان اینکه طبق قانون بودجه ۹۱ دولت می‌تواند از محل اعتبارات صندوق توسعه ۱۰ هزار میلیارد تومان به بخش صنعت اختصاص دهد، ادامه داد: با توجه به اینکه درباره دولتی یا غیر دولتی بودن سهام سایپا و ایران خودرو بحث‌های زیادی مطرح است پرداخت تسهیلات صندوق توسعه به این دو خودروساز نیاز به بررسی در هیئت امنا دارد.

بانک مرکزی به تزریق پول به تولید اعتقادی ندارد

گروسی یادآور شد: اما اگر قرار باشد اعتبارات از محل تسهیلات بانک مرکزی پرداخت شود با توجه به تفکرات بانک مرکزی درباره تزریق پول به صنعت باید اعلام شود که این تسهیلات به چه صورت در اختیار خودروسازان قرار می‌گیرد.

وی تأکید کرد: به دلیل اینکه تسهیلات بانکی به شکل نامنظمی در اختیار خودروسازان قرار می‌گیرد، مجلس نظارت دقیقی بر چگونگی تخصیص اعتبارات بر صنعت خواهد داشت تا هیچ گونه ناعدالتی ایجاد نشود.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=1456
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه