میهن صنعت :

نظارت مستقیم بر فعالیت‌های ترافیکی 22 منطقه پایتخت

معاون امور مناطق سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از نظارت مستقیم بر فعالیت‌های ترافیکی شهرداری‌های 22 منطقه پایتخت خبر داد و گفت: برنامه نظارت دوره‌ای مناطق از نیمه دوم ماه آینده آغاز می‌شود.


به گزارش میهن صنعت به نقل از ایسنا، حسن آقا بیگی افزود: برنامه نظارت دوره‌ای مناطق در راستای ارتقای کیفی و کمی مجموعه فعالیت‌های حمل و نقلی مناطق به منظور خدمات‌رسانی هر چه بیشتر و بهتر به شهروندان صورت می‌پذیرد.

وی بازدید، ارزیابی و کنترل‌های عمومی، پی ‌بردن به نقاط ضعف و تأخیر در اجرای پروژه‌ها و نیز اطلاع از تکالیف و برنامه‌های اجرا نشده را از جمله اهداف برنامه نظارت‌ دوره‌ای مناطق بر شمرد و اظهار کرد: هدف اصلی این برنامه ارتقای عملکرد مناطق در بخش‌های مختلف حمل و نقلی است.

آقا بیگی مبنای عملکرد معاونت‌های حمل و نقل و ترافیک در نظارت دوره‌ای مناطق را اجرای صحیح سیاست‌ها و برنامه‌های ابلاغی اعلام و تصریح کرد: ایفای وظایف و انجام مأموریت‌های ذاتی و ثابت و اجرای دستورالعمل‌ها و بخش‌نامه‌های صادره از دیگر مبانی این برنامه است.

وی در تشریح شیوه اجرای برنامه نظارت دوره‌ای مناطق گفت: تهیه و تدوین گزارش عملکرد توسط معاونان ترافیک مناطق، شناسایی مشکلات و معضلات ترافیکی مناطق، اجرایی شدن مصوبات برنامه نظارت دوره‌ای مناطق و فعالیت‌های مناطق در پیگیری و اجرای این مصوبات، از جمله مراحل اجرایی این برنامه محسوب می‌شوند.

آقا بیگی محور نظارت دوره‌ای را پروژه‌های شاخص ترافیکی اجرا شده در سطح مناطق با محوریت توسعه حمل و نقل عمومی بر شمرد و اضافه کرد: این بخش شامل احداث، توسعه و ساماندهی ایستگاه‌ها، پایانه‌ها و پهلوگاه‌های اتوبوس و تاکسی و نیز احداث و توسعه خطوط ویژه اتوبوس‌های تندرو (BRT) و اتوبوس‌های عادی است.

وی اجرای پروژه‌های خاص و تأثیرگذار در مناطق از جمله هماهنگی در خصوص اجرای پروژه‌های فرا منطقه‌ای را مورد تأکید قرار داد و یادآور شد: احداث مسیرهای ویژه دوچرخه‌سواری و پیاده‌راه‌ها و شناسایی نقاط حادثه‌خیز و گره‌های ترافیکی، از دیگر محور‌هایی است که در برنامه نظارت دوره‌ای مناطق مورد توجه قرار خواهد گرفت.

معاون امور مناطق سازمان حمل و نقل و ترافیک در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم با انجام برنامه نظارت دوره‌ای مناطق شاهد بهبود عملکرد حمل و نقلی شهرداری‌های مناطق و جلب رضایت‌ شهروندان از فعالیت‌های ترافیکی مدیریت شهری باشیم.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=1949
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه