میهن صنعت :

نقش ایموبلایزر در کاهش سرقت خودروهای سایپا

میهن صنعت : ایموبلایزر مدار کوچکی است که داخل کلید خودرو جایگزاری شده است. هنگام استارت خوردن خودرو میان ایموبلایزر و ECU خودرو کدهای یکتایی تبادل شده ، زمانی که کدها معتبر باشند سیستم سوخت رسانی خودرو فعال می شود در غیر این صورت خودرو روشن نخواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، در برخی سیستم های پیشرفته تر در صورت عدم تطابق کدها به وسیله ارتباطات مختلف مانند تلفن همراه پیام خطر برای صاحب خودرو ارسال می شود.

از زمان تولید ایموبلایزر بیش از یک دهه گذشته و در اکثر کشورهای دنیا نصب آن اجباری است در این خصوص مسئول پروژه ایموبلایزر محصولات سایپا با اذعان بر دارا بودن سیستم فوق پیشرفته ایموبلایزر برای تمامی محصولات تولیدی این شرکت گفت: با وجود امکانات جدید سیستم ضد سرقت خودروهای سایپا، امکان هک کردن ایموبلایزر این محصولات غیر ممکن است.

وحید آربونی در گفت و گو با خبرنگار سایپانیوز با بیان این مطلب که شرکت سایپا یک سیستم ضد سرقت بسیار مدرن را برای محصولات خود برگزیده اظهار داشت: با توجه به اینکه سیستم نصب شده بر روی محصولات جدید سایپا از بالاترین استانداردهای ایمنی در دنیا برخوردار است، امکان سرقت عادی یک خودرو مجهز به این سامانه غیر ممکن است.

وی افزود: سیستم ایموبلایزر نصب شده بر روی خودروهای ایکس 100 از قبیل سایپا111، سایپا 131، سایپا 132، سایپا 141 و تیبا هنوز بر روی بسیاری از خودروهای روز نصب نشده است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=22340
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه