میهن صنعت :

هزینه ارسال بسته به خارج از کشور چقدر تمام می‌شود؟+جدول

با نزدیک شدن به آغاز سال نو میلادی، ارسال بسته‌های پستی به خارج از کشور افزایش می‌یابد که قیمت نهایی آنها با توجه به وزن بسته، هزینه‌های پستی،بیمه و گمرک محاسبته می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت» و به نقل از میزان، با نزدیک شدن به آغاز سال نو میلادی دفاتر پست و ارسال محموله به خارج از کشور روزهای شلوغی را پشت سر می‌گذارد تا در اسرع وقت بسته‌های ارسالی را به دست صاحبان خود برساند.

 
در این میان بسته های ارسالی با توجه به مقصد از دو روش زمینی و هوایی ارسال می شود، به همین خاطر کشورهای مقصد برای سهولت در محاسبه قیمت تمام شده در سه گروه تقسیم بندی می شود.
 
به طور مثال کشورهایی همچون امارات، ترکیه،اردن، قطر، هندوستان، چک، کرواسی، لهستان، سریلانکا، افغانستان، اسلوواکی، بلغارستان، پاکستان و ازبکستان در گروه نخست و کشورهای آلمان، ایتالیا، اسپانیا، اتریش، اندونزی، انگلستان، ایرلند، بلژیک، چین، تایلند، هلند، دانمارک، سوئد، سوئیس، فرانسه، فنلاند، نروژ، کره، قبرس، مجارستان، رومانی، روسیه، مالزی، یونان و قزاقستان در گروه دوم و کشورهای امریکا، استرالیا، ژاپن، نیوزیلند، کانادا، ونزوئلا، تایوان، شیلی، برزیل، مکزیک، آفریقا جنوبی و کلمبیا در گروه سوم قرار دارد.
 
بسته‌ها پس از بازرسی و چیدن شدن در داخل کارتون‌های مربوطه وزن‌کشی می‌شوند که در این میان وزن بسته ها از 500 گرم آغاز و تا 10 کیلوگرم ادامه دارد و وزن ها به صورت یک کیلوگرمی تقسیم بندی شده اند.
 
محاسبه بسته ها به صورت زیر است:
(قیمت ها به صورت ریال محاسبته شده است)
 
هزینه ارسال بسته به خارج از کشور چقدر محاسبه می‌شود؟+جدول
 
 
همچنین نرخنامه کارتن پلاست برای بسته های ارسالی به صورت زیر است:
(قیمت ها به صورت ریال محاسبته شده است)
 
هزینه ارسال بسته به خارج از کشور چقدر محاسبه می‌شود؟+جدول
 
 پس از محاسبه ارقام بالا در نهایت باید هزینه کرایه پستی، هزینه ارائه به گمرک، نرخ بیمه، حق السهم پست و مالیات بر ارزش افزوده با توجه به ارزش ذاتی بسته محاسبه و در پستخانه ها از افراد دریافت می‌شود.
 
اگر قصد ارسال بسته به کشورهای مختلف را دارید حتما از شرایط و ممنوعات کشور مقصد آگاه باشید تا در بازرسی‌های اولیه با مشکل رو به رو نشوید. به طور مثال برای کشور استرالیا آلو، چای، گندم و لیمو،برای کشور ارمنستان طلا، نقره و انواع سنگ ها و جواهرات و برای کشور ژاپن آلو، انجیر، بادام زمینی، زیتون،شاهدانه غیرمجاز است.
لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=102073
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه