هشدار ايران خودرو به مصرف کنندگان

فريب تبليغات دروغين افراد سود جو درمورد کيت ها و قرص هاي کاهنده مصرف سوخت را نخورند.

به گزارش ميهن صنعت  به نقل از ايكو پرس، کيت ها و مواد شيمايي که به عنوان کاهنده مصرف سوخت در بازار عرضه مي شود ، هيچ تاثيري درکاهش مصرف سوخت ندارد ، بلکه درموارد زيادي اثر مخرب زيست محيطي نيز ايجاد مي کند .    

کيوان وزيري مدير اجرا و نظارت بر استاندارد هاي خودرويي ایران خودروبا بيان اين مطلب و ضمن هشدار به مصرف کنندگان گفت: فريب تبليغات دروغين افراد سود جو درمورد کيت ها و قرص هاي کاهنده مصرف سوخت را نخورند.

وي افزود : اين نوع از محصولات تنها به منظور سود جويي و سوء استفاده از شرايط افزايش قيمت سوختن عرضه مي شود و مخصوصا روي سيستم هاي انژکتوري مجهز به ECU  هيچ اثري ندارند .

کيوان وزيري با اشاره به نوعي از کيت هايي که با ادعا کاهش مصرف سوخت به بازار آمده ، اظهارداشت : اين دسته کيت ها که روي لوله هاي سوخت رساني نصب مي شود ، هيچ اثري در کاهش مصرف سوخت نداشته و عرضه کنندگان تنها براي فروش محصولات خود از طريق مختلف تبليغ مي کنند که انتشار کاتالوگ هاي گو ناگون از آن جمله است .

مدير اجرا و نظارت بر استاندارد هاي خودرويي ایران خودرو افزود : درعلم موتور و قواي محرکه ، نيز تاکنون در خصوص اثر اين قبيل و سايل اضافه مقاله علمي و مورد تاييد داده نشده است .

وي مواردي را که به سوخت افزوده و با عنوان مکمل و يا قرص کاهش مصرف سوخت از آن نام برده مي شود ، مخرب ترين ماده دراين زمينه نام برد وگفت :  اين مواد به دليل افزايش آلايندگي و اثر عميق تخريبي و متا لورژيکي و زيست محيطي بايد صد درصد غير قانوني از نظر استاندارد هاي آ لايندگي اعلام شود .

وزيري خوردگي و اختلال درايمني و عملکرد موتور را از ديگر عواقب استفاده از اين قبيل مواد افزودني ها نام برد و رفتار را نندگي را مهمترين عامل در کاهش مصرف سوخت دانست .

وي اظهارداشت : اگر اينگونه کيت ها و مواد شيمايي به عنوان کاهنده مصرف سوخت مورد تاييد قرار مي گرفت قطعا در خطوط توليد کليه خودرو سازان معتبر جهاني با توجه به رقابت پذيري درکاهش مصرف سوخت و ارتقاء سطح آلايندگي استفاده مي شد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=1454
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه