با تصویب دولت

واردات خودروهای دست‌دوم آزاد شد

رئیس مجمع عالی واردات از مصوب شدن قانونی برای واردات خودروهای خارجی دست دوم و همچنین آغاز دستورالعمل اجرایی آن از اواخر اسفند‌ماه سال گذشته خبر داد.

 

به گزارش میهن صنعت به نقل از پرشین خودرو محمد‌حسین برخوردار اظهار داشت: دولت مصوب کرده است تا خودروهای دست دوم که تا 3 سال از تاریخ تولید و مصرف آنها گذشته باشد می‌توانند وارد کشور شوند.
وی در واکنش به این سؤال که تعرفه‌‌های خودروهای دست دوم به چه صورتی است اظهار داشت: به ازای هر یک سال سه درصد از تعرفه آنها کاهش می‌یابد.
رئیس مجمع عالی واردات گفت: دستورالعمل اجرایی این مصوبه دولت به گمرکات کشور ابلاغ شده است.
وی افزود: پیش از این نیز خودروهای دست دوم وارد می‌شد اما فقط در گروه خودروهای سنگین بود و هیچ گاه مجوزی برای خودروهای سواری دست دوم داده نشده بود. مصوبه اخیر دولت برای هر دو گروه سواری و سنگین است.
بخشنامه واردات خودروی دست دوم به گمرک ابلاغ نشده است
رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی گفت: بخشنامه واردات خودروی دست دوم به گمرک ابلاغ نشده است.
عباس معمار نژاد در پاسخ به این پرسش که آیا واردات خودروی دست دوم آزاد شده، افزود: بخشنامه‌ای در مورد واردات خودروی دست دوم به گمرک نرسیده است.
رئیس کل گمرک تصریح کرد: تعرفه واردات خودرو به کشور 90 درصد است.
به گزارش فارس، بر اساس آمار رسمی گمرک در سال 90 در مجموع 92 میلیون و 620 هزار دستگاه خودرو یا قطعه خودرو به وزن 394 هزارتن و به ارزش 3هزار و 200 میلیارد تومان یا به ارزش دلاری 2.9 میلیارد دلار وارد کشور شده است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=587
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه