طی سه ماه نخست امسال

واردات خودرو و قطعات 4 برابر صادرات شد

گمرک ایران در حالی آمار تجارت خودرو کشور را طی سه ماه نخست امسال اعلام کرد که در این مدت، واردات از صادرات پیشی گرفته و چهار برابر شده است.


به گزارش میهن صنعت به نقل از پرشین خودرو، طبق آمار در سه ماه نخست سال جاری بیش از 460 میلیون دلار انواع خودرو و قطعات خودرو به کشور وارد شده و این در حالی است که رقم صادرات طی بهار امسال، به 111 میلیون دلار می‌رسد.
به عبارت بهتر، واردات خودرو و قطعات خودرو به کشور طی بهار امسال، چهار برابر آنچه بوده که خودروسازان و قطعه‌سازان داخلی در همین بازه زمانی صادر کرده‌اند.
آمار واردات انواع خودرو و قطعات خودرو به کشور در بهار امسال، نه تنها شامل خودروهای سواری و تجاری می‌شود، بلکه خودروهای راهسازی، تراکتور و قطعات آنها را نیز دربرمی‌گیرد.
البته صادرات، شامل محصولاتی مانند خودرو سواری، تراکتور، قطعات خودرو و لوازم یدکی می‌شود.
گمرک هنوز آمار تفکیکی واردات و صادرات را اعلام نکرده و مشخص نیست کدام کشورها بیشترین صادرات خودرو و قطعه را به ایران داشته‌اند و خودروسازان و قطعه‌سازان ایرانی به کدام کشورها صادرات انجام داده‌اند.
همچنین نه تنها مشخص نیست صادرات و واردات نسبت به بهار سال گذشته رشد کرده یا افت، بلکه چون گمرک قیمت متوسط خودروهای وارداتی و صادراتی را هنوز اعلام نکرده، فعلا معلوم نیست متوسط قیمت خودروهای صادراتی و وارداتی کشور چقدر است.
طبق آمار قبلی که به دو ماه نخست امسال مربوط می‌شود، متوسط قیمت هر خودرو صادراتی کشور 5.5 هزار دلار بوده و حال باید دید در آمار جدید این رقم چه تغییری کرده است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=1836
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه