وام مسكن بازهم گران شد

توجه به گذشت حدود يك ماه از آغاز فصل نقل و انتقالات، شاهد افزايش قيمت خريد و فروش وام مسكن در بازار هستيم. بر اين اساس عليرغم اين‌كه گفته مي‌شود ركود بر بازار مسكن سايه انداخته است اين وام براساس اظهارات دلالان به طور ميانگين در حدود 300، 400 هزارتومان گر


به گزارش ميهن صنعت به نقل از  ايسنا، در حالي كه در ارديبهشت ماه قيمت فروش وام‌هاي 20 و 18 ميليون توماني مسكن در بازار آزاد به ترتيب دو ميليون و 600 هزار تومان و دو ميليون و 200 هزار تومان بوده است، در حال حاضر شاهد افزايش قيمت اين وام‌ها در آغاز فصل نقل و انتقالات بوده‌ايم.

در حال حاضر به‌طور ميانگين قيمت هر وام 18 ميليون توماني مسكن دو ميليون و 400 هزار تومان و قيمت هر وام 20 ميليون توماني دو ميليون و 700 تا 900 هزار تومان است كه اين رقم‌ها براساس تامين ضامن از سوي دلالان افزايش مي‌يابد.

البته قيمت فروش اين وام‌ها متغيير بوده و به طور مثال قيمت وام 20ميليون توماني با ضامن تا حدود دو مليون و 900 هزار تومان نيز به چشم مي‌خورد.

به گزارش ايسنا، با وجود اينكه شاهد كاهش شديد حجم معاملات در فصل نقل و انتقالات هستيم و عليرغم اين كه متقاضيان هم براي خريد مسكن و هم براي پرداخت وديعه و اجاره‌بها در شرايط مالي مناسبي به سر نمي‌برند، ولي افزايش نرخ اجاره‌بها و قيمت مسكن و همچنين وام آن اين تصوير ذهني را ايجاد مي‌كند كه مالكان افزايش قيمت‌ها را در اين فصل يك رويه مي‌دانند كه هر ساله بايد رخ دهد.

به اعتقاد كارشناسان در كلانشهرهايي نظير تهران كه مسكن با قيمت هر متر كمتر از دو ميليون تومان يافت نمي‌شود، عرضه وام‌هاي 18 و 20 ميليون توماني در خوشبينانه‌ترين حالت تنها 10 درصد از قيمت مسكن را پوشش مي‌دهد. با توجه به اين اظهارات و افزايش قيمت خريد و فروش اين وام‌ها بايد ديد آيا ميزان پوشش ‌دهي وام‌ها كاهش مي‌يابد يا خير؟

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=1994
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه