پایان آذر، آخرین مهلت خودروسازان

آخرین مهلت خودروسازان داخلی برای ارتقای استاندارد آلایندگی محصولات سواری به یورو 4، پایان آذر ماه سال جاری تعیین شد.


به گزارش «ميهن صنعت»، اواخر سال گذشته وزیر صنعت، معدن و تجارت از برنامه‌ریزی برای ارتقای استاندارد آلایندگی تمام خودروهای داخلی به یورو 4 خبر داد.
در آغاز سال جاری نیز اعلام شد كه سازمان حفاظت محیط زیست با همكاری خودروسازان برنامه زمان‌بندی ارتقای محصولات به استاندارد آلایندگی یورو 4 را تدوین خواهد كرد.
در این شرایط طبق جدیدترین اطلاعات به دست آمده، برنامه زمان‌بندی ارتقای تمام سواری‌های تولید داخل تدوین و به خودروسازان ابلاغ شده است. طبق این ابلاغیه پایان آذر ماه به عنوان آخرین مهلت برای ارتقای استاندارد آلایندگی این خودروها به یورو 4 تعیین شده است.
به نوشته ایسنا، در این شرایط اگرچه بیشتر خودروسازان از هم‌اكنون ارتقای استاندارد آلایندگی محصولات سواری به یورو 4 را آغاز كرد‌ه‌اند، اما تا پایان آذر ماه باید 100 درصد محصولات را با این استاندارد تولید كنند.
طبق اطلاعات به دست آمده، این مهلت برای ارتقای محصولات سواری ایران خودرو، سایپا، خودروسازی راین، زامیاد و مدیران خودرو به استاندارد آلایندگی یورو 4 تعیین شده است.
پارس خودرو نیز تا مرداد ماه، گروه خودروسازی بهمن تا شهریور و كرمان موتور تا ابتدای تیر فرصت خواهند داشت 100 درصد محصولات سواری را با این استاندارد تولید كند.
طبق آنچه كه اعلام شده، زمان‌بندی تعیین شده در این زمینه لازم‌الاجرا بوده و در صورت عدم اجرا با خودروسازان برخورد خواهد شد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=860
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه