فرمانده ناجا

پرايد، نا ايمن‌ترين خودروي كشور

ميهن صنعت : سردار مقدم در همايش امروز ايمني و ترافيك گفت درحال حاضر پراید نا ايمن‌ترين خودروي كشور محسوب مي‌شود.

به گزارش ميهن صنعت ، سردار اسماعيل احمدي‌مقدم فرمانده ارشد ناجا در سومین همایش ایمنی و ترافیک با بیان اینکه در یک دوره پراید خودروی ایمن محسوب می شد گفت:در حال حاضر این خودرو در رده ناایمن ترین خودروی کشور قرار دارد.

فرمانده ارشد ناجا خاطر نشان کرد: هم‌اکنون تکنولوژی در کشور ما وارد شده اما متأسفانه راهکارهای نهادینه آن در نظر گرفته نشده است. لذا ما در این زمینه نیازمند مدیریت هستیم تا خسارت‌ها به کمترین حد خود برسد.

وی با بیان اینکه عقب‌نشینی‌هایی که در مقابل خودروسازان انجام می‌شود پسندیده نیست گفت: سازمان استاندارد ابتدا خودرو «هُوو» را تایید كرد اما وقتی این خودرو دچار مشکل شد مدعی شد این خودرو غیرایمن است و آن تایید نکرده است!

وي با اشاره به استقلال سازمان استاندارد اظهار داشت: خوشبختانه با این رویکرد استاندارد خودروها روندی رو به بهبود را طی کرده‌اند که امیدواریم مردم به طور ملموس شاهد اين استقلال باشند.

احمدی مقدم خواستار رعایت استانداردها و ایمنی توسط خودروسازان شد و گفت: ‌تولیدکنندگان و وارد کنندگان خودروها باید استانداردها و ارتقای دایمی آنها را دنبال کند و اگر زمانی اعلام شد که پراید یکی از پرتصادف‌ترین خودروهای کشور است باید استانداردهای آن ارتقاء پیدا کند چرا که این خودرو زمانی که کف استانداردها اجرا می‌شد دارای ایمنی بود اما امروز استانداردها ارتقاء پیدا کرده است.

فرمانده ناجا ایمنی خودرو را مولفه‌ای دانست که باید خودرو‌سازان توجه ویژه‌ای به آن داشته باشند و ادامه داد: تولید‌کنندگان باید در راستای ارتقاي علمی استانداردهای خود گام بردارند. از سوي ديگر ما نيز در زمینه استانداردهای خودرو نباید عقب‌نشینی‌های مکرر داشته باشیم و باید با دادن مهلت‌هایی منطقی خودروسازان را مکلف به رعایت استانداردها کنیم كه اين امر انجام شده است.

فرمانده ناجا با اعلام اینکه در سال 84 با وجود شش میلیون خودرو و 3 میلیون موتورسیکلت در کشور شاهد رشد 10 تا 15 درصدی کشته‌ها بودیم، گفت: در این سال 27 هزار و 800 نفر در تصادفات جان خود را از دست دادند كه با مطالعات انجام شده توسط متخصصان انجام شد و تعیین نقشه راه توانستیم خسارات را کاهش دهیم.

وي تصريح كرد: پلیس نمی‌تواند حجم خسارات را کاهش دهد اما خوشبختانه میزان تلفات رانندگی در سال گذشته نزدیک به 3 هزار نفر کاهش یافت. در سال 78، 3 میلیون خودرو در کشور تردد می‌کردند که تا امروز 12 میلیون دیگر نیز به آنها اضافه شد. در سال 90 همچنین یک میلیون و 900 هزار نفر گواهینامه جدید دریافت کردند. براساس اعلام‌های جهانی سالانه یک میلیون و 900 هزار نفر در تصادفات رانندگي جهان کشته می‌شدند که این آمار در کشور براساس سهم يك درصد باید به 19 هزار نفر کشته می‌رسید اما طی سالهای آینده شاهد کاهش تلفات خواهیم بود.

يادآوري مي شود پرايد ارزان ترين و پرتيراژترين محصول توليدي در صنعت خودرو كشور است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=878
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه