میهن صنعت :

پرداخت مطالبات قطعه سازان تامین به موقع قطعات را در پی دارد

عضو انجمن قطعه سازان ضمن انتقاد از واردات بی رویه قطعات خودرو به کشور گفت: متاسفانه برخی خودروسازان به بهانه هایی چون عدم تامین به موقع قطعات و یا گرانی قطعات داخلی، قطعات مورد نیاز خودرا به کشور وارد می کنند.


به گزارش میهن صنعت به نقل از خبر خودرو، عضو انجمن  قطعه سازان  ضمن انتقاد از واردات بی رویه قطعات خودرو به کشور گفت: متاسفانه برخی خودروسازان  به بهانه هایی چون عدم تامین به موقع قطعات و یا گرانی قطعات داخلی، قطعات  مورد نیاز خودرا به کشور وارد می کنند.

محسن رزم خواه در ادامه گفتگو با خبرنگار خبر خودرو  گفت: در حالیكه قطعه‌سازان حدود هشت ماه است مطالبات خود را از خودرو‌سازان دریافت نكرده‌اند، برخی افراد از سوی خودروسازان بزرگ كشور به كشورهای هند و چین برای واردات قطعه می روند و این قطعات را به صورت نقدی خریداری می کنند در حالیکه اگر به موقع مطالبات قطعه سازان پرداخت می شد  شرکت های  فعال در این حوزه می توانستند در اسرع وقت قطعات مورد نیاز خودرو سازان را تامین کنند تا نیازی به واردات این قطعات بی کیفیت نباشد.

وی افزود:  متاسفانه در این شرایط خودروسازان  به جای اینکه مطالبات شرکت های قطعه سازی را پرداخت و شرایط را برای حفظ تولید قطعات خودرو فراهم كنند ،قطعات خارجی را جایگزین قطعات داخلی كه تولید آن‌ها كاهش یافته ‌ کرده، و هزینه هایی که باید به قطعه سازان به منظور مطالبات آنها پرداخت شود  در اختیار بیگانگان قرار می دهند در حالیکه  این حق سازنده ایرانی است که از این بازار منتفع شود.

وی  خواستار وحدت بیشتر قطعه سازان در راستای تعیین قیمت قطعه شد و گفت: متاسفانه برخی از قطعه سازان به دلیل رانت های اقتصادی که دارا هستند می توانند قطعه را ارزانتر به خودرو سازان تحویل دهند و همین عامل باعث شده بسیاری از قطعه سازان  با بحران مواجه شون..

وی با بیان این مطلب که مزیت های قطعه سازی داخلی بسیار بالا است گفت: با توجه به اینکه مزیت ها و کیفیت قطعات داخلی بسیار بیشتر از قطعات وارداتی است در صورتیکه سرمایه گذاری های لازم انجام شود قطعه سازان می توانند  قطعاتی با تکنولوژی های جدید تولید و به بازار عرضه کنند.

رزم خواه در پایان گفت: در حال حاضر نیز برخی قطعه سازان توانمند کشور قطعات های تک را در کشور تولید می کنند  ولی این تعداد بسیار محدود است  که همین امر باعث افزایش قیمت تمام شده این قطعات در کشور و افزایش واردات شده است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=1975
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه