پرداخت 300میلیارد تومان تسهیلات به تعاونی‌های تولیدی

مدیرکل تعاونی‌های تولیدی وزارت تعاون و کار و رفاه گفت: به دستور وزیر با همکاری بانک قرض الحسنه مهر ایران قرار است 3 هزار میلیارد ریال اعتبار قرض الحسنه به تعاونی‌های تولیدی پرداخت شود.

به گزارش ميهن صنعت، البرز محمدی در گفت‌وگو با «توانا»، در خصوص شیوه حمایت تسهیلاتی از تعاونی‌های تولیدی اظهار داشت: دو محور در حال پیگیری است که به دستور وزیر، با همکاری بانک قرض الحسنه مهر ایران قرار است 3 هزار میلیارد ریال به شرکت‌های تعاونی تولیدی تسهیلات قرض الحسنه اختصاص یابد.

وی ادامه داد: رایزنی‌های متعددی با مسئولان بانک صورت گرفته و در حال تهیه راهکار و دستورالعمل اجرایی برای پرداخت تسهیلات قرض الحسنه هستیم.

مدیرکل تعاونی‌های تولیدی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات هنوز نهایی نشده گفت: بانک محدودیت‌های خاص خود را دارد و در عین حال به زودی این تفاهم نهایی خواهد شد.

به گفته این مقام مسئول، در صورت تصویب و ابلاغ راهبردهای 6 گانه حمایت از تعاونی‌های تولیدی که به هیئت دولت ارائه شده است می‌توان از اعتبارات مختلف، وجوه اداره شده و کمک‌های بلاعوض در این راستا استفاده کرد.

محمدی در خصوص بحث ساماندهی تعاونی‌های تولیدی فعال، نیمه فعال و راکد در کشور تصریح کرد: از سالیان گذشته اقدامات ساماندهی انجام شده و یکسری از تعاونی‌ها از طریق تزریق تسهیلات خطوط تولید آنها به روز و نوسازی شده است.

وی خاطر نشان کرد: با همکاری کارگروه حمایت از تولید بحث ساماندهی و چگونگی حمایت‌ و نیز رونق تولید تعاونی‌ها در این کارگروه مطرح می‌شود تا بتوان شاهد شکوفایی در عرصه تعاون و تحقق سهم آن در اقتصاد کشور باشیم.

به گفته محمدی، یکی از مشکلات تعاونی‌ها تامین منابع سرمایه در گردش برای تولید است که در صورت ارائه درخواست شفاف از سوی آنها به ادارات مربوطه در دستور کار قرار خواهد گرفت.

مدیرکل تعاونی‌های تولیدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص ارائه تسهیلات ارزی به تعاونی‌ها بیان داشت:‌ بانک توسعه تعاون به عنوان عاملیت صندوق توسعه ملی منابع خوبی در اختیار دارد که امسال شاهد رونق تولید در تعاونی‌ها و برطرف شدن مشکلات آنها باشیم.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=1612
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه