پيروزي شيرين پرسپوليس و صعود به يك هشتم نهايي

تيم فوتبال پرسپوليس با نتيجه سه بر يك الشباب را شكست داد تا علاوه بر صعود به مرحله بعدي ليگ قهرمانان آسيا منتظر نتيجه ديدار الهلال و الغرافه باشد.

به گزارش خبرنگار اعزامي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) از دوبي، در آغاز هفته پاياني رقابت‌هاي ليگ قهرمانان آسيا تيم فوتبال پرسپوليس در گروه D از ساعت 20:30 امشب در ورزشگاه آل مكتوم دوبي مهمان الشباب امارات بود كه در پايان توانست با نتيجه سه بر يك اين تيم را شكست دهد.

پرسپوليس در اين بازي با تركيب آسمير آودوكيچ، شيث رضايي، رضا نورمحمدي، حميدرضا علي‌عسگر، مهرداد پولادي، سامان آقازماني، محمد نوري، علي كريمي، جواد كاظميان، ايمون زايد و غلامرضا رضايي به ميدان رفت و بازي را بهتر از حريف آغاز كرد.

با اين حال اين سفيدپوشان الشباب بودند كه در دقيقه 8 بازي بر روي يك ضربه آزاد به گل رسيدند. در اين لحظه شوت نه چندان محكم "محمد" بازيكن الشباب با برخوردي كه با يكي از مدافعان پرسپوليس داشت، در ميانه راه تغيير مسير داد و آودوكيچ هم تنها مسير ورود توپ به دروازه را نگاه كرد.

پس از اين گل قرمزپوشان پرسپوليس فشار حملات خود را به روي دروازه ميزبان بيشتر كردند و در دقيقه 13 ايمون زايد روي پاس خوب غلامرضا رضايي در حالي كه تنها براي گل زني به يك بغل پاي ساده نياز بود، توپ را از بالاي دروازه به بيرون زد.

در ادامه بازي غلامرضا رضايي دو بار موقعيت‌هاي خوبي را از دست داد اما در دقيقه 43 علي كريمي از سمت چپ دروازه الشباب سانتر زيبايي به روي دروازه انجام داد و ايمون زايد كه مزاحمت هيچ مدافعي را در كنار خود نمي‌ديد، با ضربه سري ديدني گل تساوي را براي تيمش به ثمر رساند تا به نوعي جبران از دست دادن موقعيت قبلي را كرده باشد.

نيمه دوم

در دقيقه 53 ضربه آزاد زيباي مهرداد پولادي پس از برخورد به تير دروازه تبديل به گل دوم پرسپوليس شد تا ورزشگاه آل مكتوم دوبي كه جمعيت زيادي از ايراني‌هاي طرفدار پرسپوليس را در خود مي‌ديد غرق در شادي شود.

در دقيقه 58 شوت زيباي زايد كه با پاي چپ او زده شد پس از برخورد با تير افقي دروازه به زمين برگشت تا آه از نهاد هواداران پرسپوليس بلند شود.

در دقيقه 60 دفع ناقص از سوي دروازه‌بان الشباب توپ را در ميانه‌هاي زمين اين تيم در مقابل پاي غلامرضا رضايي انداخت اما ضربه عجولانه اين بازيكن، براي باز كردن دروازه خالي تيم ميزبان با فاصله زيادي به بيرون رفت.

در دقيقه 67 پرسپوليس كه همچنان حمله مي‌كرد و به دنبال گل‌هاي بعدي بود،‌ باز هم مي‌توانست به وسيله زايد به گل برسد اما پاس رو به عقب غلامرضا رضايي پشت محوطه جريمه به زايد رسيد و ضربه فني و زميني اين بازيكن با اختلاف كمي به بيرون رفت.

در دقيقه 70 پاس رو به عقب زايد به پولادي رسيد و او به ياد گذشته يكي از شوت‌هاي محكم خود را به سمت دروازه اسماعيل ربيع شليك كرد اما اين توپ با واكنش خوب دروازه‌بان الشباب به كرنر رفت.

در دقيقه 84 حسين بادامكي به جاي پولادي وارد زمين شد. نخستين تعويض پرسپوليس در بين دو نيمه بود كه ابراهيم شكوري به جاي سامان آقازماني كه يك كارت زرد دريافت كرده بود وارد زمين شده بود.

در دقيقه 90 حسين بادامكي تير خلاص را به دروازه الشباب شليك كرد و در يك حركت زيبا پس از اينكه دو مدافع الشباب را با يك دريبل ديدني جا گذاشت، توپ را به دروازه ربيع فرستاد تا خيال پرسپوليس از برد در اين بازي راحت شود.

پرسپوليس با اين پيروزي 11 امتيازي شد و موقتا بالاتر از الهلال در صدر جدول قرار گرفت. اگر الغرافه بتواند در بازي مقابل الهلال از اين تيم اميتاز بگيرد پرسپوليس به عنوان تيم صدرنشين به مرحله بعد صعود خواهد كرد تا در ديدار مرحله يك هشتم نهايي در تهران به مصاف حريف خود برود.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=960
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه